bmw318i auto m43 Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 fant fort ut at jeg HAR startsperre når jeg bytta dme'n. den ville ikke med det første nei =)) prøvde å starte, men motoren ville ikke starte. mem startmotoren slo inn da... så da måtte noe gjøres
bmw318i auto m43 Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 problemet ligger mellom DME-EWS, disse må synkroniseres. Jeg brukte carsoft, under spesialfunsjoner på carsoft fant jeg synkronisering av dme-ews...... Men det trenger du ikke å kjøpe om du ikke har det, finnes to andre måter å sykronisere det. Da trenger man bare verktøy
bmw318i auto m43 Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 Løsning 2: Inne i dme'n er det en chip. Nettopp denne chipen carsoft programerer mot ews'n så dem forstår værandre. Men du har jo en ferdigprogramert chip i din gamle dme! JA, ahha! Så da er det bare å bytte chip'n. Chip'n finner du under en hvit plastlås, som holder den på plass. Fjern plastlåsen å den vil se slik ut. Så må du bare lirke den ut men en flat skrutrekker kan sitte litt fast. bruk god tid! LYkke til! Vi tar løsning 3 om dette ikke funker, den går ut på å forbikoble ews'n.... Men vil tro dette går lett Si i fra når du får start!
Bmwfanatic Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Så d betyr att de jævla på stenshagen bare prata piss det da? Med det diagnoseutstyret dem har så må dem da klare det som simple carsoft til 400kr klarer?
bmw318i auto m43 Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 tja, forhandlere vil jo ha penger.... jeg prata sjøl med bmw forhandlere å dem ville ikke gi meg noen hint eller hjelp....
bmw318i auto m43 Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Får man kodet ews med carsoft?(sorry ot) Special functions for some models: Including service interval reset, component activation, live data, LCM reading, sync. EWS and ECU, adaptation values, and coding http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå