Kobar Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Når bilen står ute i rundt minus 10-15c` så låser den seg i det giret den har stått i! og dersom jeg er heldig å klare å dra girspaken ut av gir, så er det ett nytt prosjekt med å få den i neste gir... det er kun ett problem helt i begynnelsen når jeg starter opp. noen idèer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw318i auto m43 Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 billig gir olje som er i girkassa tipper jeg...bytt til fullsyntetisk olje som ikke stivner i kulde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 hvordan skifter jeg olje på girkassen på en -93 mod M42 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Ganske enkelt, men greit å få bilen litt opp fra bakken. Under girkassen er det en bolt for å tappe av oljen som ligger nederst på girkassen. Skru ut denne og la oljen renne skikkelig ut før du skrur i pluggen igjen. Så er det en bolt lenger oppe på girkassen som er til påfylling. Kjekt å bruke en "oljepresse" med slange på for å få fyllt inn den nye oljen da det kan være litt trangt å komme til. Fyll i olje til det pipler ut av det øverste hullet. Du kan også la et verksted gjøre dette for deg, tror ikke det koster så veldig mye. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Sikkert fint om du kjører en tur og får varmet olja litt før du tapper den ut og, så går det litt fortere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 hvor ligger påfyllingen? hvilken sider er best å komme til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw318i auto m43 Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 fyll på samme hull! du snur bilen bare oppned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 det er to hull på girkassen, det laveste er til å tappe fra. det vil nok gjøre underverker å bytte olje på kassen ja, men det vil nok alltid være litt seigt å gire før alt er i driftstemp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Husk å løsne påfyllinga først da, i tilfelle du skulle komme til å dra rundt påfyllingsskruen, så har du hvertfall ikke tappet olja. Kjedelig å tappe og ikke få fyllt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2010 hehe, mange gode tips men det har blitt mildere i været, og jeg er ikke lenger plaget med "harde" giringer, så da får det være til jeg tar service på motoren engang når været blir enda mildere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå