fixdal Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Hei..... jeg kjøpte en bmw 318tds for en stund siden. har nesten ikke brukt den før nå.... har store startvansker i minusgrader. hjelper med motorvarmer. når den først starter ryker det svart av den. rører så vidt på gasspedalen og svartrøyken kommer med en gang. har sjekket luftfilter,glødeplugger og skiftet dyser. sjekket tenning og. hva kan være galt med den??? begynner å bli lei av bilen. har gått 205000km og 260000 km. da jeg har to biler med samme feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Har du sjekket at glødeplugger faktisk får strøm når de skal ha det, og hvor lenge ryker den svart, etter å ha fått start? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 svart røyk ved start skyldes nok "kaldstart", den gir ekstra diesel da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Røyk tyder på at den får diesel. Jeg er nesten helt sikker på at det er glødingen det er noe feil med. Er du heeeelt sikker på at glødepluggene fungerer? Evt. kan det være gløderelèet, som nevnt over her -sjekk om de får strøm. Hvis de gjør det, kjøp deg billige glødeplugger på f.eks. biltema, bytt de og prøv om den starter da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fixdal Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 da jeg var ute med dysene sjekket jeg at glødepluggene virket. glødet som normalt. ca 10 sek etter at lampen hadde slukket. bilen ryker svart med en gang jeg rører gasspedalen uavhengig av om det er kald el varm motor.jeg prvde å koble av føleren på innsugsmanifolden. da ble det slutt på svartrøyken. men nesten umulig å starte ved kald motor. sjekket matepumpen for dieselen og. alt i orden. jeg vet at den ene bilen skal være chiptrimmet. ble fortalt av tidligere eier. men vet ikke om det kan ha noen sammenheng........har to bruktestyreenheter liggende men har ikke prøvd å skiffte. må vel kodes.(startsperren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 bare å bytte, trenger ikke koding , men ett annet problem jeg ser ofte på jobb er at dysene åpner for tidlig, da de skal ha ett visst trykk før de åpner, er dette trykket for lavt forstøver ikke dieselen godt nok og da vil man oppleve startvansker, mye svartrøyk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 det er ikke et problem at dysene åpner for tidlig... kan forekomme.. men det forekommer mest i teorien.. og hvordan har du tenkt å bytte dde uten å kode om ews? dersom bilen er chippet så vil den ryke svartere ja.. den får jo mer diesel.. det er i utgangspunktet ikke noe galt om en diesel ryker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fixdal Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2010 tror den trenger koding..... fikk ikke start med ny styreenhet. bilen er chippet. sjekket det i dag. prøvde å skifte til orginalchipp og. men gikk ikke. tror det er noe galt med programvaren som gjør at bilen ryker og er tregstartet når kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå