Gå til innhold

94mod 740ia e38 facelift


jarli
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge søndagsbilen til våren til fordel for en nyere BMW

KM stand 287 000

Bilen er påkostet enorme summer det siste året bla. pga kollisjonsskade

Finere e38 skal du lete lenge etter :wink:

Pris:

139 000 på 18" vinterfelger

149 000 på 20" sommerfelger

Nesten ikke vinterkjørt de siste 3årene (Etter oppfiksing)

Historie:

1.Kjøpt ny hos Tronrud bil og brukt som direktørbil i samme firma..

2. Eier er foreløpig ukjent

3. Eier var Karl Hagbart Henriksen (Risør)

4. Eier er meg (ble kjøpt i august 2006)

Jeg fikk ikke servicehefte med bilen, men den bærer preg av å ha blitt veldig godt vedlikeholdt. Både med tanke på oljeskift og generell behandling. Den har blitt mye påkostet av Karl Hagbart Henriksen (har en oversikt over alt som er gjort med bilen i hans eie, dersom du skulle være interessert. Jeg har også påkostet bilen en del.

I mai 2007 fikk jeg en bil i venstre siden på forkjørsveg. Det ble da skade på forskjerm, dører, kanal, og bakskjerm. Bilen ble rettet opp på Olas bil på avaldsnes Karmøy, jeg fikk beskjed om at de var best på retting i distriktet.

Dette stemmer nok, fordi det er ikke mulig å se at bilen har vært skadet. Jeg betalte også noen tusenlapper ekstra slik at alle de nye delene kunne dekkes med epoxy før de ble grunnet.

Bilen stod til retting i ca 5måneder. Etter dette strippet jeg bilen helt ned og fjernet alt som kunne skrus av og røpe orginalfargen (Untatt motorrom, fordi det fikk jeg ikke tid til siden jeg studerte i Oslo og bilen var på Karmøy, og dessuten var ikke fargen så veldig ulik pga manglende klarlakk i motorrom)

Bilen ble så sandblåst og lakkert hos falch lakkering i Haugesund (Eies av Bmwpat på dette forumet)

De fjernet alt synlig rust (Jeg fikk ikke gjøre dette selv, fordi de ville være sikre på at det ble gjort skikkelig) Panseret hadde steinsprut, så all absolutt all lakk og grunning ble slipt bort. Etter 1/2år piplet det frem rust på den ene hjulbuen, og rusten viste seg å komme innenfra. Deler av begge bakskjermer ble da byttet ut og lakkert på nytt.

Bilens tilstand:

Interiør

Bilen er som sagt veldig godt vedlikehold. Forrige eier var en BMW-entusiast og var veldig nøye. Bilen har høy km-stand, men ingen hadde reagert dersom jeg hadde sagt at den var kjørt halvparten av det den er kjørt i dag. Setene er ikke slitte og lukter faktisk nytt

Teknisk:

Teknisk er den veldig bra. Ikke ulyder, og slakk. (Litt slakk i styringen, slik som alle eldre bmwer med styresnekke, jeg syntes ikke det er sjenerende nok til å bytte men ny styresnekke kan følge med dersom ønskelig)

Det som har blitt gjort de siste årene:

- Jeg har også etterstrammet boltene til oljepumpa (Typisk problem på m60/m62, det er viktig å sjekke dette dersom du skal ha BMW v8er!)

- Nylig byttet plugger

- Byttet innsugsmembran

- Byttet pakninger på venstre registerdeksel

- Nylig byttet ”stabstag pendler” foran

- Byttet begge ”bærebrokuler”/"briller" bak

- Understellet/oppheng er veldig bra, og er fast og tight.

- Begge katalysatorer er nylig fjernet

- Ny veivføler

- Ny kamføler

- Div nye deksler

++++++

Ellers

- Motor går fint, er frisk og lager ikke nevneverdige ulyder (Jeg kan sikkert ordne et lydopptak dersom du er interessert)

- Gearkassen girer fint, men av og til som en honda accord 95mod fra 2-3 gir (Dette kom etter et girkassehavari som ble ordnet med bytte av olje og filter, oljekjøleren har også sprukket for meg en gang) Etter havariet trodde jeg at girkassen var ødelagt og kjøpte jeg en ny aut.kasse fra en e32 93/94mod 5hp30 som skulle ha gått under 100 000 (Ifølge formannen i bmwccn rogaland).

Men kassen som står i bilen fungerer så bra, at jeg ikke tar meg bryet med å bytte. Den ”nye” kassen følger med ved evt. salg

- Jeg har også funnet litt overflaterust på et bremserør foran høyre bakhjul.

- Bremseskjoldet mangler på høyre side foran

- Det er en brist i panelet som holder radioen (Ikke synlig)

- AC slår ikke inn. Har fylt gass og sjekket at ac kompressor fungerer utmerket. AC kompressor kan tvangskjøres.

Bilen mest sannsynlig orginalt senket og oppfører seg veldig bra på veien.

Eksteriør

Her er det ikke mye å sette fingeren på!

Utstyr(noe av dette er sikkert standardutstyr):

- Stor kjørekomputer

- 2 Soners klimaanlegg

- Org. Xenon lykter (Høydejustering ikke koplet til)

- Orginale ”Stemningslys” i baksetet.

- Elektriske seter med oppblåsbare puter i setet(kompressor under setet)

- Elektrisk rullegardin bak

- El.vinduer foran og bak

- Check-kontroll

- Cruisekontroll

- Midtarmlene foran og bak

- Justerbart multifunksjonsratt

- Antispinn

- Stereoanlegg med orginal bmw forsterker i bagasjerom

- Facelift-lykter og kromlist bak

- Orginal fjernstyrt sentrallås og alarm

- Trinnløs justering av setevarme på fører og pasasjerside

- Lys i underkant av dører

- Koppholder

-18"vinterfelger med dårlige vinterhjul (Pigger ble demontert fordi jeg hadde ikke fått 20” felgene da den var på EU kontroll

- 8*20” foran og 9,5*20” bak Disse ble bestilt fra USA i fjor og er en kopi av breyton. Disse ser veldig bra ut, og er uten kast og skader (Som jeg vet om)

IMG_5672Large.jpg

IMG_6922.jpg

Image1.jpg

Image2.jpg

kristian2.jpg

IMG_7001.jpg

IMG_6972.jpg

IMG_6962.jpg

IMG_6924.jpg

IMG_6940.jpg

IMG_6908.jpg

IMG_6902.jpg

IMG_6900.jpg

IMG_6893.jpg

Vinterhjul

IMG_5452.jpg

http://smg.photobucket.com/albums/v60/s ... I_4583.flv

viewtopic.php?f=11&t=50743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...