Gå til innhold

xenon ettermonteringskit, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lure på å kjøpe meg xenon ettermonteringskit, ja eg veit det er ulovlig. Men det eg lurer på er om det er vanskelig siden batteriet er bak. Kor skal eg få strøm til ballastene? Er ikkje heilt inne på det der. Håper noken kan forklare.

Skrevet
Lure på å kjøpe meg xenon ettermonteringskit, ja eg veit det er ulovlig. Men det eg lurer på er om det er vanskelig siden batteriet er bak. Kor skal eg få strøm til ballastene? Er ikkje heilt inne på det der. Håper noken kan forklare.

Du bruker sammen ledning som gir strøm til nåværende lamper. Trenger ikke å legge ny ledning fra batterien.

Skrevet

Og aut. høydejustering og lykter godkjent for xenon... Ikke verdt det hvis man skal gjøre det skikkelig.

På nyere biler (E60, E90 osv) lønner det seg nesten å bytte bil...

Skrevet

Er klar over det der. Bur i ei lita bygd og driver ikkje med mykje unødig køyring, so det er liten sjans for å bli tatt. Om eg skulle bli stoppa so er det godt mulig at dei ber meg om å fjerne det uten å gi meg bot. Sånn er det iallfall her.

Skrevet

er det noe krav for å montere xenon i fjernlyset ?

er jo ingenfare for at du blender noen enn så lenge du husker å blende ned som vanlig.

i nærlys så er det jo selfølgelig krav til lyktespylere, aut høydejustering og linser da disse står på heile tida

Skrevet

Jeg har xenon på min e39, men forrige eier skiftet m5 frontfanger uten lyktespyling. Jeg har linser og automatisk høydejustering. Sliter jeg på eu-kontroll da?!

Skrevet

Du må ha stag ned til forstillinga for å få d godkjennt.. grunnen er at lyktene ska peke rett frem hele tia. Ugunstig om du raser over en homp å blender alt du møter. Lyktespyling?? Mekanikerne jeg snakker med har aldri nevnt noe om d.. kanskje en ny regel?

Skrevet
Du må ha stag ned til forstillinga for å få d godkjennt.. grunnen er at lyktene ska peke rett frem hele tia. Ugunstig om du raser over en homp å blender alt du møter. Lyktespyling?? Mekanikerne jeg snakker med har aldri nevnt noe om d.. kanskje en ny regel?

er to stag btw, eit framme og eit bak, kjent som automatisk lyktejustering.

det har alltid vert eit krav om at du må ha lyktespyling og linse i tillegg

Skrevet

er to stag btw, eit framme og eit bak, kjent som automatisk lyktejustering.

det har alltid vert eit krav om at du må ha lyktespyling og linse i tillegg

Da er det mange biler som går ulovelig på veien ja :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...