håkon_w Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Er det noen som har forsøkt en sånn, en 4 leders, og hvet hvilke farger som skal hvor? forøvrig på en m40 motor, jeg har nemlig en avgass på 6,53 og håper at det er den som gir fet blanding\ur funksjon. tar gjerne imot forslag til hvorfor det er høy co, og hvordan jeg kan fikse det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Kjører med biltema o2-sonde på min Volvo 740 turbo, har vært igjennom både fett og magert i 1,5 år nå. Med MYE kjøring. Ingen problemer her i allefall Men kan sikkert få kvalitets sonder til en liten slant ekstra. Ny sonde er et sted å begynne iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Ja du kan bruke lambda fra biltema, men du må ha riktig type. Siemens motorstyring skal somregel ha titanlambda, mens bosch somregel bruker vanlig. De har en helt forskjellig virkemåte. Legger ved en link til en Engelsk leverandør som selger modelltilpassede lambdaer med riktig kontakt og kabel lengde billig. http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... p?manu=BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 takk for respons, jeg tror ikke det byr på noe store utfordringer å skjøte disse 4 ledningene, det er bosch hjerne, så da er det vel vanlig lambda jeg har behov for. Noen som vet hvilke farger som er +, -, forvarme, og hva var den siste? forvarme det å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Hvilke farger er det på de du har nå? De fra biltema har trolig to hvite, grå og sort ledning. de to hvite er forvarming som kobles til pluss og minus, farger på bilsiden av kontakta er rød/hvit og brun. sort går til sort på bilen og grå til gul. Dette er de vanligste fargene men noen fabrikat bruker andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Prøvde biltema-lambda en gang på MX-5'n min (4-leder ), brant den iløpet av 2-3 uker.. Dra heller på Torshov eller no sånt å få tak i en Bosch sensor med en gang, koster dobbelt så mye som biltema-saken men den holder hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Har du prøvd å rense gamle lambdaen? Min erfaring er at de som regel bare er nedsotet som følge av andre feil. Ødelagt lmm, sprukket belg osv... Når det gjelder Biltema vs orginal er ikke jeg i tvil hvertfall. Kjørt biltema i mange år uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Pass på at du kjøper rette typen. kjøpte en universal 1200.- fra meca. fynka dårligt feil med jording typen. Jeg pleier å kjøpe Lamda sonder fra http://www.lambdasensor.com/ Kjøpt 4 universal av dem, levere raskt skriver ned pris for fortolling slik at det totale med sending og sonde kommer runt 600.- Har ikke hat problemer til nå. er orginale bosch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2010 fargene på lederne på sonden fra biltema er 2x hvit, en grå og en sort, det er forøvrig det på den sonden som er i bilen å. så jeg må måle meg frem til hvem som er + av de hvite lederne? takk for informativ respons:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 6, 2010 Share Skrevet Februar 6, 2010 De hvite er til oppvarming, så de kan sette slik du vil, svart er signal og grå er til gods. Dette kan du også måle deg frem til. Kan måle en svak spenning på signalledninger fra sonden når den regulerer, (driftsvarm). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå