Gå til innhold

Lambda sonde fra Biltema?

håkon_w
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forsøkt en sånn, en 4 leders, og hvet hvilke farger som skal hvor?

forøvrig på en m40 motor, jeg har nemlig en avgass på 6,53 og håper at det er den som gir fet blanding\ur funksjon. tar gjerne imot forslag til hvorfor det er høy co, og hvordan jeg kan fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan bruke lambda fra biltema, men du må ha riktig type. Siemens motorstyring skal somregel ha titanlambda, mens bosch somregel bruker vanlig. De har en helt forskjellig virkemåte. Legger ved en link til en Engelsk leverandør som selger modelltilpassede lambdaer med riktig kontakt og kabel lengde billig.

http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... p?manu=BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for respons, jeg tror ikke det byr på noe store utfordringer å skjøte disse 4 ledningene, det er bosch hjerne, så da er det vel vanlig lambda jeg har behov for.

Noen som vet hvilke farger som er +, -, forvarme, og hva var den siste? forvarme det å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke farger er det på de du har nå?

De fra biltema har trolig to hvite, grå og sort ledning. de to hvite er forvarming som kobles til pluss og minus, farger på bilsiden av kontakta er rød/hvit og brun. sort går til sort på bilen og grå til gul.

Dette er de vanligste fargene men noen fabrikat bruker andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å rense gamle lambdaen? Min erfaring er at de som regel bare er nedsotet som følge av andre feil. Ødelagt lmm, sprukket belg osv...

Når det gjelder Biltema vs orginal er ikke jeg i tvil hvertfall. Kjørt biltema i mange år uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du kjøper rette typen. kjøpte en universal 1200.- fra meca. fynka dårligt feil med jording typen.

Jeg pleier å kjøpe Lamda sonder fra http://www.lambdasensor.com/

Kjøpt 4 universal av dem, levere raskt skriver ned pris for fortolling slik at det totale med sending og sonde kommer runt 600.-

Har ikke hat problemer til nå. er orginale bosch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...