Gå til innhold

Trenger desperat hjelp! Forsterkerlys blinker? Spiller ikke.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et anlegg i bilen min som består av en pioneer deh-7100BT

å en pioneer 12'' sub på 1000w.

Har strukket en ledning fra batteriet og bak til en strøm splitter. Fra splitteren går det en strømkabel til en forsterker som sr koblet på subben. Å en strømkabel som går til en annen forsterker som driver 6x9 høytalerne i hattehylla.

Når jeg har på anlegget så spiller bare 6x9 høytalerne. Så den forsterkeren funket altså. Men subben spiller ikke. Feilen må nesten ligge i forsterkeren som skal drive subben.

Når jeg slår av tenningen på bilen så står den forsterkeren så skal drive subben å blinker. Er et blått lys oppå forsterkeren som går åver hele forsterkeren, og en diode på siden med blått lys i. Disse lysene blinker/pulser når tenningen er slått av på bilen. Åsså er det en diode på siden med et rødt lys i, dette lyser konstant. Som sagt, disse lysene blinker og lyser når tenningen er slått av. Hva kan det være som gjør dette? Alt skal være rett oppkoblet. Må også si at jeg koblet opp alt, så spillet subben og alt helt fint. Så neste dag gjorde den ikke det. Veldig rart må jeg si.

Har fått et tips om å jorde ledningen som går ut fra forsterkeren veldig godt. Kan dette være en mulig feil? Har jordet i bakskjermen nå, fikk tips om å jorde i festet til beltet bak.

Håper VELDIG at noen kan hjelpe meg. For har ikke mye peiling akkurat på dette området.

Kan legge ut noen bilder av anlegget om det skulle være til noe hjelp. Ikke vet jeg. :P

Det er altså lyset på den forsterkeren til venstre som blinker og lyser.

c8l06mffrhjzvudt2hqa.jpg

wgf3ubpeo0d2u61q3oxv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at forsterkeren din er følsom for volten den får fra cdspilleren og ikke "tenner" fordi den er for lav. Prøv å legg en "lask" fra + til remote inn på forsterkeren. (kan være greit å ta bort remoten fra spiller først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! hadde akkurat samme problem med gamle nissan 200sx'en min, testa absolutt alt, med ny remote ledning, trekke alt på ny og slik... men fant til sist ut at det var jordinga.... samma som du sier. jordingen din bør være så kort som mulig og jordet veldig godt som du sier..

Jeg måtte på gamle bilen pusse av alt lakk av en bolt i bagasjerummet, den må være helt ren for alt lakk og drit, både underlaget og selve bolten. Prøv dette igjen så tror jeg dette skal hjelpe, gjore hvertfall det for meg! mvh johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...