Gå til innhold

Tunet M52 hjerne uten EWS til 2.8 med M50 innsug selges.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har med meg ovennevnte hjerne med hjem til Norge snart.

Det er en hjerne som EWSen er fjernet på. Ideelt for dere som skal sette inn en M52 i bil som ikke har EWS fra før. Hjernen er også optimalisert for den ekstra luften som M50 innsuget gir, og en får ut enda mer hk av motoren på høyere turtall.

Har solgt flere slike hjerner til meget fornøyde brukere. Kan gi referanser. Effekten er oppgitt til ca 230 hk. Den billigste og beste oppgraderingen for dere med enkel vanos M52B28. En som hadde 320 motor før sier at forbruket med 2.8 liter og tunet hjerne ikke er høyere enn 320 motoren. Selv om han bruker 320 kasse og diff. Han har kjørt problemfritt over 1 år nå. Han var rimelig ekstatisk etter første kjøreturen med denne hjernen.

Jeg har solgt 2 slike hjerner til 2.8 eiere som har fått problemer med EWS modulene. Det forekommer. Og koster mange tusen kr å feilsøke og omprogrammere hos BMW. Her er i alle fall det problemet løst, og garantert at dette problemet ikke vil inntreffe i framtiden.

Har enda ikke selv fått testet hjernen, men det skjer om ikke lenge. Men de andre som har kjøpt hjernen sier bilen drar skikkelig fra bunnen av og helt opp til sperren. Tror sperren er flyttet opp 500 omdr. høyere. En standard 2.8 liter mister så mye effekt på toppen av turtallet at det ikke er vits i å la motoren gå så høyt opp. Men der går og mye krefter og kjøreglede bort for dem som liker å få maks ut av motoren.

Det er bare å koble denne hjernen på og motoren starter uansett om bilen har EWS opplegg fra før eller ikke. Det er en utprøvet og vellykket programmering som både gir høy ytelse og moderat forbruk.

Hjernen koster 4.100 kr inkl. frakt.

Eirik. 92 22 65 44 .

Skrevet

Denne skal altså kunne settes på en hvilken som helst M52B28 motor med hvilken som helst slags ledningsnett og nøkkel osv og starte? Hvordan vil den fungere på en M52B28 med originalt innsug foreløpig?

Skrevet

Så lenge det er en M52B28 enkel vanos motor, så skal denne hjernen virke uansett om det er 3, 5 eller 7 serie. Manuell eller aut. Og original nøkkel kan brukes. Må ikke gjøre noen ting med ledningsnettet.

Hjernen kan brukes på 2.8 motor uten M50 innsug, men er jo optimalisert for det store innsuget. Har du planer senere med M50 innsug, er jo denne hjernen aktuell. Da kan du eventuelt bygge en bil om og få start på den og kjøre med en gang.

M50 innsug er nesten et must på 2.8 literen. Det er mye ekstra krefter å hente for lite penger. Og med den optimaliserte hjernen er det de billigste hk du kan kjøpe til en M52 motor.

Eirik.

Eirik.

• 4 weeks later...
Skrevet

Denne hjernen gir skikkelig effektøkning sammen med M50B25 innsug. Passer alle enkel Vanos 2.8 litere.

Bygger du om en E30 , E36 eller andre eldre bilen uten EWS, sparer en mye arbeid med denne hjernen. Ikke nødvendig å legge opp ledningsnett til EWS m.m

En annen ting er at av og til tar EWS moduler kvelden, og en får ikke start. Ikke noe problem når hjernen er uten EWS.

En slik tuning er vel anvendte penger og vil alltid betale seg tilbake ved et senere salg av bilen.

Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Min tuner fikser EWSen på M52 hjerner. Han har nå også fjernet sperren på M3 3.2 E36. Og jobber nå med å finne ut av M54 motorene.

Spesialisten som han har lært av har også fjernet sperrene i E39 M5 hjernen. Han har laget en hjerne som uten problemer kan brukes også i E30

I tillegg til EWS delete får en også tunet hjernen samtidig.

Ser at det legges E38 728 ut for salg til gunstig pris. En slik hjerne som dette og M50 innsug kan gjøre mye i en stor og tung bil.

Eirik.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har en hjerne igjen. Har du ombygging på gang til våren med M52 B28 og du ikke har EWS opplagg fra før i bilen, så sparer du mye arbeid med denne hjernen. Og du får en optimalisert hjerne tilpasset M50 innsug. Ca 40 hk mer for lite penger.

Eirik.

Skrevet

Har byttet motor i en E36 325i til 2,8L.. Vist jeg setter på denne hjernen starter bilen da? Siden motor har startsperre og ikke bil? :)

Har ikke so go peiling på start sperrer.. hehe

Har og ganle innsuget, så da er det bare å montere det og?

Trenger nokk denne hjernen ;)

mvh hans

Skrevet

Hei Hans.

Ja du trenger nok denne hjernen siden det mest sannsynlig ikke er startsperre i 325en. Og skulle det være startsperre(fra sen 1994 modell?) så trenger du uansett EWS moduler og chipen i nøkkelen fra bilen med 328 motoren.

Har du allerede satt inn 2.8 motoren kan denne hjernen brukes selv om du enda ikke har fått satt på det modifiserte M50 innsuget. Du kan kjøre med en gang.

Det er mye arbeid å legge opp hele ledningsnettet som skal til hvis du ikke har startsperre fra før.

Med min hjerne blir du både kvitt alt arbeidet og problemer i forbindelse med startsperren. Og du har en optimalisert hjerne tilpasset M50 innsuget. Siden du allerede har M50 innsug er du godt på vei. Da har du ca 40 hk mer enn original 2.8 liter motor.

Det skal ligge flere tråder her på forumet som viser hvordan en kan modifisere M50 innsuget til bruk på M52 motoren. Bytte til M50 innsug er utgangspunktet for mer ytelse. Og min hjerne får ut enda mer hk. Og det til en veldig overkommelig pris tatt i betraktning alt arbeidet en sparer.

Det er andre interesserte også på den siste hjernen som jeg har liggende. Så vil du bruke bilen din med M52 motor med en gang har du sjansen nå.

Du får 500 kr inkl frakt i innbytte på M52 hjernen hvis den er av typen som kan omprogrammeres. Ikke alle hjernen kan det. Trenger å vite nummerest på hjernen i så fall. En hjerne uten EWS deler er ikke mye verdt. Dette er prisen som jeg får i innbytte hos tuneren min.

Ring eller sms gjerne til meg på 92 22 65 44 hvis du vil vite mer.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...