Gå til innhold

E30 325IX 1988' med M50 motor Lite rust *Nye Bilder*


Snake____1
 Share

Anbefalte innlegg

Som overskrift, lufter salget av denne for å se hva interessen blir.

Dette er da en mørk coupe, med orginallakk 99% rustfri. Har vel egentlig ALT av ekstrautstyr;

Aircondition

El. ruter

ABS

El. takluke

Cruisecontrol

Kartlys i speil (sjeldent)

Check Control

OBC (Boardcomputer)

Sport skinninteriør

M-Tech

Lukkevinduer bak

Sentrallås

Servo

Diffsperre

Batteri bak

4x4

M50B25 motor

MS-II basert hjerne (Datasprut)

Innovative Wideband Lambda

Denne har da blitt montert med datasprut for å unngå EWS og ledningstrøbbel. AC'en er det å skaffe pumpe til M50 motoren og få laget slanger, så skal den fungere. 4x4'en funker utmerket, clutch osv er nytt og olja i girkassen er nylig byttet. Nye skiver og klosser, nye bremserør bak og ny bremseveske. Motorolje og filter ble byttet samtitig som motorbytte. Motor er gått 178000km og bil er gått 165000miles (264000km.) bil er importert fra usa i 1994 og siden vært eid av en gammel mann (BMW entusiast\samler). Jeg kjøpte denne fra han i begynnelsen av december med deffekt motor (M20). Registerras.

Bilen kan kanskje trenge ett lakkstrøk, men her ser du hva du får mtp. rust osv. Motoren er en E36 325 1992' med spesiallaget bunnpanne. Innsuget er noe hjemmelaget, men orginalinnsuget medfølger. Den orginale bremsekraftforsterkeren er byttet ut med en mye mindre hydraulisk fra e28, for å få plass til orginalinsuget. Eneste så gjenstår er å bytte til E21 bremseveske resoar.

Datasprutet som står på er et KdFI v1.3 som kimmit-sport selger og fungerer som forventet, her har jeg brukt vel over 8-timer for å "MAPPE" (Legge inn verdier for bensinforbruk og tenning). Dette kjører da som rent MAP og wasted fire, for de som kjenner til dette. Man slipper da å bruke LMM.

Servicehefte medfølger også, sist eu-kontroll var for 2mnd siden og den gikk i gjennom med denne motoren.

Bedre bilder kommer med tiden. (Kan sendes på MMS)

Spørsmål? Ta kontakt. PM!, SMS el. tlf.

Pris ant. 40.000,- Kom med bud... (Tlf 976 44 554)

Kan evnt. byttes mot et godt rullende E36 kaross med mellomlegg.

638a98jvczqcc8km9998.jpg

wyshnr4iejxso5dn4fl8.jpg

y11fjbi2k9njb3uku22v.jpg

xhp7ywna9p7p1xusjlfc.jpg

ny5ebbteelvtby77nlle.jpg

4s3hdjtuht70fsqq4r1v.jpg

Dette er da bunnpanna som er blitt spesiallaga.

28jnfhb6uc62oguv0qjt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker bremsekraftforsterker slik den er idag?

Er bilen ellers kjørbar?

Hvordan fungerer det hjemmelagede innsuget? Kan det bli noen problemer med det?

Virker utmerket, bråbrems er der etter 2cm av pedalvandring :applause: Bilen er i daglig drift, sviver litt lavt på tomgang når det er 15-20minusgrader ute men kommer seg når den får litt lunk på motoren :wink: Eneste problemet som har bydd seg på innsuget er at det mangler fester til dysene, men de holdes jo på plass selv. Men ellers fungerer det utmerket.

Alle deler utenom veskeresoar fra E21 følger med for ombygging til m50 innsug. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...