Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
.

Siden bilen stod i mitt navn 1.1. det året kom årsavgifta i posten min noen få måneder senere. Jeg prøvde å få tak i han karen og si at han måtte betale årsavgifta men han tok aldri opp telefonen. Fy faen... Solgte bilen for 2950 og årsavgifta måtte JEG betale (de på BT var jo likegyldige når jeg kom med frustrasjonen min, fitteregler!), dvs. jeg gav bort bilen gratis. For å gjøre det ekstra surt gav jeg jo bort 1500 kr. i vrakpant som nye eieren kunne kassere inn...

Moralen er: Kjøpere kan være like ille som svindlere!! Etter den tid sier jeg bare "ha det fint" til alle kjøpere som viser snev av å være problematiske.

Reglene er jo ganske klare. Den som er registrert som eier av bil pr. 1.1. har ansvaret for at årsavgiften blir betalt. At du ikke har ordent opp i det før du solgte bilen er jo ditt problem. Kjøper er ingen svindler bare fordi du ikke kan reglene..

Det har du helt rett i. Jeg kunne ikke reglene. Han er ingen svindler, men en drittsekk, da jeg sa til han muntlig klart og tydelig når han skulle få nøklene at han skulle betale årsavgifta for det nye året - noe han sa at han skulle. Han solgte bilen videre igjen med en gang, og slapp jo unna det.

Skrevet

Man er vel heller ikke svindler om man gir bud på en bil? Uansett størrelse.

Er man svindler om man ikke henter en oppkravspakke på posten? Litt avsporing her..:P

Jeg selv fikk sikkert 3/10 pakker i retur med bilprodukter når jeg solgte dette. Jeg la det på hylla pga resten bare klagde på at alt skulle være gratis og at bestilte varer skulle komme etter 1-2 dager. :twisted:

Skrevet
Man er vel heller ikke svindler om man gir bud på en bil? Uansett størrelse.

Er man svindler om man ikke henter en oppkravspakke på posten? Litt avsporing her..:P

Jeg selv fikk sikkert 3/10 pakker i retur med bilprodukter når jeg solgte dette. Jeg la det på hylla pga resten bare klagde på at alt skulle være gratis og at bestilte varer skulle komme etter 1-2 dager. :twisted:

Hehe nei, det sporet av på irriterende kjøpere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...