SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Har nå i vinter fått et aldri så lite problem med viften i motoren. Når jeg starter bilen går viften med samme turtall som motoren med det resultat at det høres ut som en gammel buss som kommer trillende. Merker på aksen at det er noe som ikke stemmer. Dette gir seg etter noen minutters kjøring eller når motoren blir varm. Noen forslag til hva det kan være og hva jeg kan gjøre?
tomerikk Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Sånn er det bare, silikon olja i vifte klutshen blir tykk i kulda. Tåler du ikke det må du bygge om til el. vifte.
SeiKo Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Skrevet Februar 8, 2010 Hehe... Tåler det jeg, men var usikker på om det var noe alvorlig gale. Er en slurevifte dette så... Men men... Er det ikke verre enn det så skal jeg saktens klare å leve med det fram til våren igjen.
Kai-P. Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Du kan prøve å bytte viskosekoblinga, er ikke så dyr.
blast Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Eller smøre den opp med teflon-spray. Våpen-spray.
jorg3n Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Funker det og bare smøre opp koblinga? Min blåser og veldig mye luft over 3-4000 rpm ca, overdøver nesten alle andre lyder, og kan høre den inn i kupeen når jeg gasser på. Mangler og el-vifta foran radiatoren som skal fungere som en hjelpevifte, men den kobles vel kun inn ved høye utetemperaturer og ved bruk av AC. Er snakk om E34.
torsta Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Ka det var du måtte gjer for å fikse vifta? Skiftet termostat idag, å når ej var ferdig gikk vifta berserk. Virker som motorvifta følge samme turtall som motoren, og blir et voldsomt bråk når av vifta når motoren får bare 2000rpm og blit verre til høgre turtall man får.. Noe forslag på ka problemet kan ver?
Odd-M Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Sånn er det bare, silikon olja i vifte klutshen blir tykk i kulda. Tåler du ikke det må du bygge om til el. vifte. Det fenomenet var helt nytt for meg i allefall og jeg har kjørt BMW med viskosekobling de siste 5-6 vinterene. Testa start helt ned i -36 grader uten at vifta har hengt på. Jeg ville uansett ha bytta koblinga. Det skal ikke være slik.
AutoMartin Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Sånn er det bare, silikon olja i vifte klutshen blir tykk i kulda. Tåler du ikke det må du bygge om til el. vifte. Det er vel omvendt? At oljen i slure/viskose koblingen blir tykkere jo varmere det blir?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå