morten325i Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 hei.. lurte på noen ting fra 745 turbo motoren plages litt me el.nette.. finner ikke ut hvor ledeing skal på kontaken på e30en legger ut noen bilder av det jeg lurte på.. ser ut som en vacumpompe..lurte på hva den er god for?? det er et stikk med to kontakter på den..det går den slange ut fra den å inn under innsuge å en inn på bensintrøkkregulatoren.. om jeg trenger den? skal overstyre bensinregulatoren med en exstern bensinregulator.. bilde 1 denne svate boksen har jeg en svar løs leding som jeg ikke vet hvor skal.. noen som vet det?? bilde viser den løse ledingen?? bilde 2 har denne tykke grønne ledingen... det er to ledinger inni en..en grønn inni å en som er ikke er isolert.. det har vore loddet noe her før... lurer litt på om den ene hører til på den svarte boksen?? bilde 3 så har jeg disse to ledingen.... bilde 4
GeirAndre Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 på bilde 3.. begge de der skal ha 15 strøm er jeg sikker på.. hadde morten vert her så vet han.. på bilde 4 skal den grønne også ha 15 og den lilla brune, off, bensinpumperele?! husker faen ikke. er ikke så veldig lenge siden jeg kobla det der:/ var foresten morten (morty666) som hjalp meg da
morten325i Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 aha:) men du er veit ikke noe om de andre tingene jeg lurte på?? jeg får ta å ring hn å hør me hn.....vanskeli kar å få tak i..
GeirAndre Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 ja han skulle vistnok være borte en stund fremover uten telefon men er m102 motor dette? har m106 i min.. den vakumdingsen er sikkert styringa til kaldstart dyse hvis du har det under innsuget. den boksen på bilde 2 ser ut som en tenningsmodul
morten325i Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 må se litt..... toppen e fra 85mod mein æ.. å blokka e 3.5...så litt uskker på korsn d va...før har vore bytte å styra nåkka greier mein æ... men e turbo motor.... tja..har en dyse eller ska æ ska sei d er under innusuge..går en bensin lagen fra fuelreailn å inn på den..så er det et stekk på den som d går to ledinger inn på... jupp er vel noe til tenninga eller dysnene... men står 1-2-3-4-5 på den..men ikke 6...kan ta nermere bilde av den..men fant ingen løse ledninger som kun ha ståd på den...
morten325i Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Skrevet Februar 14, 2010 her er et bilde av den boksen jeg har en svart leding løs på som jeg ikke finner ut hvor skal... hva er denne til egentli??? et nærmere bilde av den vakum boksen eller hva det er før noe som går inn under innsuge å bensintrøkkregulatoren. har skjekket litt på den grønne kjukke ledningen...finner ikke helt ut hvor den går..finner ikke den ledingen inne på kontakten til hjern iafall.... har noen andre ledinger som jeg ikke hvet helt hvor skal....laser opp noen nye bilder i morgen..
GeirAndre Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 er m102 ledningsnett det der. grønn ledning skal ha tenningstrøm/15
morten325i Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Skrevet Februar 15, 2010 jupp...e med gammel førdelarn... du hade ikje nåkka meir peling på på den vacum boksen ?? så du mein den skal ha 15 strøm??heile ledinga? e jo to ledinge..eller om den bære isoler den ytterste? veit ikje kor på stekke (kontakten) den skal gå? har en grønn kjukk leding som står på 7 på kontaken mein æ..den er leding.. du har ikje den svarte boksen på elnette dit?? den jeg magler den svarte ledingen til?? vore greit å funne ut hva den er til?? søskte på google på navne..fikk opp speed relays.. du ser på bilde her e ei hvit leding som jeg mein sto på avlast ventiln som kommer på røre som står mot innsuge.....veit ikje ka den e go før? har jo fjerna de orginale trøkkrøran å laga nye å sotte dump på hn... lurte litt på denna kontaken her som er nesten atme kontaken til hjern..trenger man å koble den til noe?? husket nor jeg satt inn 2.5l motor så måtte jeg brukte den mitterte grønne ledingen til å få gnist på coilen...
GeirAndre Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 nei har egentlig ikke så peiling på det ledningsnettet. men er ganske likt som de fleste e28 nett. har m106 nett i min. har heller ikke den avlastningsventilen på min:/ den kontakta der ved hjernen er grei. grønne skal ha tenning og de hvite der er sikkert forbruksmåler?! turteller?!
Rogern Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Jeg "driver" med det samme. Motorn min drar på starter, alle lamper i dasjn virker, den får bensin, men tenner ikke... Jeg har ikke tatt i motorn siden mai 09, men i vinterferien nå skal jeg prøve å få start. Når min funker som den skal tenkte jeg å legge ut koblingskjema. jeg bygger på en 89 320i Ikke mye av spørmålene dine her jeg kan svare på nå, siden det er så lenge siden.. Husker en av de grønne på motoren bare endte opp i diagnosestikket så alle er ikke så nødvendig. Jeg har koblingskjema på både m102 og m106 liggende.
morten325i Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Skrevet Februar 16, 2010 oki..... som du sier...kan vel stemme grønn er til tenning... rogern...såpass..då kan vi vel hjælp kværandre litt.... har du samme el nett som jeg har?? har en 90 320i æ... mein alle ledingen er nesten farge på farge egnetli...men har disse som jeg ikje finner helt ut hva er til... du kun ikke ha sendt de bildene eller lakt de ut her??? så har jeg kommer med meg et bette vidre?? bruker du den vacum klokka på den?? du sei du ikje får star...prøv å ta den grønne ledina som e atme kontaktne til hjern å sett den på kontaken på en tynn grønn ledinge..husket jeg måtte gjør dette nor jeg satt inn 2.5 motorn..
Rogern Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Drar bort imorgen og blir borte til søndag, men da har jeg en uke fri så da kan jeg se om jeg får scanna inn koblingskjema til m102 til deg. Jeg har 2 ledninger til overs mener jeg. Skal splitte nettet på motorn tenkte jeg. Kan også skrive hva jeg har koblet på hva, eventuellt med bilder. Husker så lite, men en ledning går til en bankesensor og den trengs ikke å kobles på da den lager krøll over 0,5 bar ladetrykk.
morten325i Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Skrevet Februar 16, 2010 kjempe fint:) du husket ikje den grønne ledingen som er to ledinger inni gikk? den bankesensoren kor den står???? farga på ledingen?? vore kjempe bra vest du hadde hadde laga detta te mæ har jo ikje så masse ijøn.. så hadde løst å få start snart...
morten325i Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Skrevet Februar 24, 2010 rogern.... hadde du fåd sett nåkka på motorn din???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå