Aladdin80 Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Heisann! Noen der ute som kan hjelpe meg med ett problem jeg har på min 1997 Bmw 520i Touring E39........... Jeg får ikke åpnet vinduet i bakluke på denne bilen, her sitter det en knapp på undersiden av vinduspusseren for å åpne bare vinduet i bakluke, når jeg trykker her skjer det ingenting!!! Vinduspusseren fungerer greit, og hele bakluke er enkelt å åpne, låsemekanismen fungerer også bra på selve låsen i bakluka. Skal vel også være kjørelys i selve bakluka på denne bilen, men disse fungerer heller ikke, så lurer på om det kan være ledingsbrudd imellom luke og chassis på bil. Vært veldi kjekkt å hatt muligheten til å åpne dette vinduet......... Håper noen har noen svar på dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 De vanlige feilene er enten at selve bryteren ar ødelagt, eller at det er ledningsbrudd mellom luke og chassis... Siden lysene heller ikke funker tipper jeg på det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Et lite tips: Jeg brukte ''nød-wiren'' til og åpne luka. For og bruke den måtte jeg demontere trekket på store luka. Når glass-luka var åpnet demonterte jeg dekslet rundt låsen som sitter på glass-luka, og dro ut kontakten som sitter ved bryteren. Stakk deretter inn en skruetrekker for og få kontakt mellom polene. Du kan og bruke noe annet så lenge du bare får en bro-kobbling mellom kontaktene. Hver gang det er kontakt, hører du da motoren gå (hørbar lyd). Slik konstaterte jeg at bryteren var deffekt. Ting kan jo skje tilfeldig og det at bryteren ikke fungerer trenger ikke ha sammenheng med det andre som ikke fungerer. Grunnen til at ene baklyset som sitter på luka i min e39 ikke fungerte var pga irring mellon kontakter i kontaktstykket. Men sykdomene rundt dette er flere, så kan hende jeg tar feil men dette er da erfaringer jeg har fått ved og jobbe på min egen bil. Lykke til;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aladdin80 Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 Tusen takk for svar ifra dere:), setter stooooor pris på alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aladdin80 Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aladdin80 Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 Mens jeg idag vasket bilen, så tok samboeren og løftet opp viskeren på bakluka. Dermed mens jeg spylet bilen så spratt vinduet i bakluka opp:) Benyttet da muligheten til å ta av "låsen" slik at jeg lettere kan få byttet microbryteren i glassruten. Noen som har noen mening om det kan være noe annet galt enn bryteren? Har jo heller ikkke kjørelys i selve bakluka.........går det samme sikring til lys og låsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Du finner fort ut om det er bryteren ved å koble den av og kortslutte de 2 pinnene i koblingstykket. Hører du at den låser opp da så er det bryteren, hører du den ikke så tipper jeg (som sagt tidligere) at det er brudd i noen ledningene i overgangen mellom luka og karosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aladdin80 Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 Har prøvd å kortslutte de 2 pinnene, men skjer ingenting. Fikk høre ifra en som sa at man ikke kunne bare kortslutte denne bryteren fordi den trenger visstnok en liten verdi av noe slag........ Så man må bruke en bryter som er i orden for at man kan utelukke dette, har bestillt ny bryter på Bmw nå. Så da får jeg vel bare vente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Jeg hadde samme problemet, og prøvde kortsluttningsmetoden. Den funka helt fint... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aladdin80 Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 Det skal jeg gi beskjed om videre til han som sa det til meg..........synes det virket rart at man ikke kunne gjøre dette lissom:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå