beyeren Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Hei, da har jeg invistert i en 520i E34 1991 mod. Tenkte jeg og bare chippe den i første omgang Og evt. senere gjøre mer på den. Så var jeg inne på "schmiedmann" og så på hva prisen lå på der men jeg er litt forvirret på hva de mener med "Superchip til BMW'er ældre end '95 og uten turbo" Jeg er gangske trøtt nå så det er helt sikkert bare jeg som er litt for treg her jeg sitter og smådupper. Ellers lurte jeg på hvor det er billigst med chip og om det er i det hele vits i og invistere i chip. Googlet litt og leste litt, det sto det at du fikk ca 1 hest mer??? Mvh Beyeren
Julianv Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Chip på N/A er ikke vits i. bruke mye suppe og ingen mer effekt.
The_transporter Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 kan du utdype svaret ditt julianv? jeg hadde en e30 318i touring på originalt 115hk og etter jeg fikk chip i den så gikk iallefall forbruket VESENTLIG ned, med vesentlig mener jeg 0.1l pr mil ned.. dette blei testet over lengre tid og er ikke bare tall fra en rask kjøretur. brukte denne til og fra jobb og kjørte så besparende som umulig, etter chipping brukte den mindre ved pen kjøring effektmessig merket jeg også bittelitt forskjell, men ikke noe å skryte av, bare litt vassere respons
Julianv Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Etter hva jeg har erfart og hørt (jeg har problemer med høyt forbruk på min og bla jaeger, snap drive og flere her på forument har spurt om den er chippet. Dette pga høyere forbruk med chip, og minimal/ikke merkbar effekt) så bruker chippet bil mer bensin, med mindre det er turbo. Min bruker 2liter milen + og frykter nå at den kanskje er chippet. Men altså, finnes sikkert tilfeller der dette ikke er tilfellet Har en god venn som har m20b25 motor, og den er mappet. Mener de målte på navet økning med +/- 15 hester og en god del mer newton. Dog brukte den MYE mer bensin etter mapping. Mener det var kvass kam med i bildet der også.
beyeren Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 oki, da blir det ikke noe chip på meg tusen takk for raske svar:)
The_transporter Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 har dere billige chipper så er det jo klart dere får høyt forbruk. Det er jo ikke bare og kjøpe en chip og sette den i.. alt skal jo stemme med resten av bilen, altså mappes.. Jeg sendte inn hjernen til min 318i ned til tyskland, to uker etter fikk jeg den tilbake med chip. forbruket var REDUSERT, mer respons og finere tomgang lurer på hvor dere får chippene deres fra
Julianv Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Jeg vet ikke hvor folk får billig chippene i fra, men tipper ebay Så lenge det mappes skikkelig og alt optimaliseres så kan jeg godt forstå at du får mindre forbruk, men er ikke mange ungdommer som gjør det skikkelig, desverre "oida den chippen til 4 dollar på ebay med 45% redusert forbruk og 25% mer effekt må jo være perfekt for meg"......
Fekzen Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Japp, det är faktiskt så att det säljs massa skit chip på ebay. Jag har på kul vid tillfälle kollat vad som gjorts och har sett exempel på att man bara ställt på massa bränsle på dellast. Det är helt värdelöst. Man har inte ställt tändningen vassare och heller inte anpassat full last mapparna . Så en varning för Ebay är på sin plats! Vilket som, en 520i -91 är ingen raket från början och kommer heller inte bli någon raket om man chipar den Problemet är att den dels har rätt lite effekt från början, och sedan väger bilen rätt mycket så den effekt man får märks bara av litegranna. Men med ett vettigt chip, med anpassad tändning för 95/98 oktan, känner man att motorn får arbeta finare och dessutom känns den lite mer rapp. Man spar även bränsle Jag håller på med chiptrimning i sverige, och kan ordna vettiga chip till bra priser. Det går bra att skicka mig PM om någon har frågor eller för pris på chip. Mvh//A.Fekzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå