alpinab10biturbo Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Hei..Noen som he peiling om hva som gjør den bare lader 11,8 volt ca,prøvd 3 dynamoer og batteri er i orden,og reim er og bra...rele ell noe..og hvilket..litt rart at 3 dynamoer lade ganske helt likt..mellom 11.5-12 volt.. Reine el bilen..lei lade apparat nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 regulatoren er innebygget i disse dynamoene, så er ikke noe eksternt på denne... Prøv å koble fra + ledningen på dynamo og mål direkte på dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Må ikke koble av noen ledninger for å måle eventuelt spenningsfall,bare å måle direkte på B+ kontakten og gods for å lese av ladespenning ved dynamo. Skal du måle spenningsfall måler du mellom B+ på dynamo og batteri +. Samme gjør du på jordingen,alså mellom dynamohuset og batteri -. Antall volt du leser av direkte er alså spenningsfallet. Vil anta at det er jordingen som er dårlig,er dette som vanligvis er feilen i slike tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Det er jo sant, men om det er noe som belaster mer enn dynamoen klarer å gi vil spenningen fra utgangen og reduseres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Selv med alle forbrukere på skal den lade mer enn dette uansett siden trådstarter sier batteriet er iorden,for eg antar det er målt på forhøyet tomgang ettersom han sier dette er max lading. Men hvordan du har sjekket batteriet? Hvilespenningen skal ligge på 12,6v ,og syrevekten skal være tilnærmet lik på alle celler. Syrevekten kan tillates litt lavere ved kaldt klima,bør ligge rundt 1,27 ved ca 20grader. Er virkelig batteriet ditt iorden mistenker eg som sagt dårlig jording/kontaktproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpinab10biturbo Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 Selv med alle forbrukere på skal den lade mer enn dette uansett siden trådstarter sier batteriet er iorden,for eg antar det er målt på forhøyet tomgang ettersom han sier dette er max lading.Men hvordan du har sjekket batteriet? Hvilespenningen skal ligge på 12,6v ,og syrevekten skal være tilnærmet lik på alle celler. Syrevekten kan tillates litt lavere ved kaldt klima,bør ligge rundt 1,27 ved ca 20grader. Er virkelig batteriet ditt iorden mistenker eg som sagt dårlig jording/kontaktproblem. takker for info.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå