marius242R Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Hei Jeg vurderer litt å kjøpe en 2000 modell BMW E38 730D. Har ikke hatt 7 serie før, og lurer derfor litt på om det er noe spesielle svakheter med denne modellen? Jeg har hørt at automatkassen kan være en svakhet? Stemmer det?
Lars89 Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Her står det om de fleste svakhetene med E38 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/
Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Driver i disse tide selv å titter på E38 bilene.. Jeg skal da heller gå for 740D motoren og kommer til å importere ifra Tyskland da dette er billigre(?) Ligger 2 E38 730D på finn.no til 240 tusen og 269 tusen(?) og selv regner jeg med å havne på 280 tusen for bilen inkl. avgift på en 740D.. Om du er sær, og vil ha en litt mer velutstyrt bil, kanskje en bra farge combo på bilens farge og interiør, så har du mye mer å gå etter i utlandet, enn i Norge.. Jeg startet nettopp en tråd ang. import i kategorien " Annet - bil og motorprat " som du kan plukke opp tips/erfaringer som jeg selv også håper på å få fra andre som har gjort dette før.. Lykke til!
marius242R Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 Her er bilen jeg tenker litt på: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20894750 Hva mener fagfolket om bilen, kilometerstanden og prisen? Driver i disse tide selv å titter på E38 bilene.. Jeg skal da heller gå for 740D motoren og kommer til å importere ifra Tyskland da dette er billigre(?)Ligger 2 E38 730D på finn.no til 240 tusen og 269 tusen(?) og selv regner jeg med å havne på 280 tusen for bilen inkl. avgift på en 740D.. Om du er sær, og vil ha en litt mer velutstyrt bil, kanskje en bra farge combo på bilens farge og interiør, så har du mye mer å gå etter i utlandet, enn i Norge.. Jeg startet nettopp en tråd ang. import i kategorien " Annet - bil og motorprat " som du kan plukke opp tips/erfaringer som jeg selv også håper på å få fra andre som har gjort dette før.. Lykke til!
Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Personlig synes jeg det er dyrt, når du kan få en 740D til samme pris fra Tyskland.. Jeg klarte å komme ned i underkant av 260 tusen i avgift på en noe billigre bil.. Momsen drar jo prisen opp/ned.. Avgiften er den samme om du kjøper en bil til 10.000 eller til 100.000, det eneste du må belage deg på, er moms som er 25% av kjøpsum av bil.. For tyskerne så er www.mobile.de som finn.no for oss i Norge.. Titt der å se om du finner noe..
marius242R Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 Jeg syns i grunn også i utgangspunktet at prisen var noe høy, men igjen så likte jeg farge kombinasjonen på bilen veldig godt Stemmer det at det er 236kh i denne bilen forresten? Personlig synes jeg det er dyrt, når du kan få en 740D til samme pris fra Tyskland.. Jeg klarte å komme ned i underkant av 260 tusen i avgift på en noe billigre bil.. Momsen drar jo prisen opp/ned..Avgiften er den samme om du kjøper en bil til 10.000 eller til 100.000, det eneste du må belage deg på, er moms som er 25% av kjøpsum av bil.. For tyskerne så er http://www.mobile.de som finn.no for oss i Norge.. Titt der å se om du finner noe..
Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Nei, det er 184 HK i den, ifølge bilene på mobile.de.. Men, jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta turen innom nettsiden jeg ga deg, og finn drømmebilen din der.. Du har 99 stk E38 730D som er til salgs, og 69 stk 740D! Men tar kvelden nå... Lykke til! =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå