Julianv Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Hei! Sikkert dumt spørsmål, men hvordan kan jeg sjekke om bilen min er chippet? Er det noen måte å finne ut av det på? Bruker så sinnsykt mye bensin, og har fått høre at det er normalt at ungdommer chipper disse bilene fordi det er så "tøft".. Til og med jaeger og snap drive spurte om dette da jeg snakket med de om hva forbruket kunne komme av Så er tydeligvis rimelig normalt 'Mvh Julian
Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Chip skal jo igrunn gjøre så motoren blir noe sprekere, men samtidig bruker mindre drivstoff.. Sikker på at du ikke er litt tung på høyrebeinet da? =p
Julianv Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 hehe, har testet både med tung høyrefot og med fjærlett høyrefot og bruker rundt 2 liter milen uansett hva jeg gjør Nei, jaeger og mange andre har sagt at en billig chip fører til ca 0,5 mer på milen EDIT: Forresten så har de lest ut feilkoder og lå ingen inne, så de trodde ikke lambda var gåen. MEn vet jo ikke om denne bilen får feilkode for slikt engang?
MpA Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 jeg har en 525 24v som er chippet, det som å skjer er at sperren blir flyttet, jeg har turtalls sperre på 7350, vet ikke om det er likt på alle chipper men det er i hvertfall sånn min fungerer.
Julianv Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Har automat så har faktisk aldri sjekket sperren Kan ta å sjekke om den er høyere en 7
JonasD Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Åpne hjernen og se om det er loddet eller om det står en annen chip der
Fekzen Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Alltså, jag har svårt att tro att någon kan ha gjort ett så dåligt chip att den drar 2 liter milen Det man gör när man chipar en tex 525i E34 är att man till att börja med ställer tändningen vassare, vilket är mer optimalt för 95 eller 98 oktan bränsle - detta gör att motorn kan använda bränslet mer optimalt och man kan då till och med få bilen att dra lite mindre än innan. Sedan brukar man feta blandningen en aning, på mkt hög dellast och fulllast, det ger lite mer effekt och drar aningen mer bränsle just där då självklart. Men det är om du kör full gas helatiden så kan du få den dra lite mer efter chipning. Jag skulle direkt gissa på trasig lambdasond, den skickar felaktiga signaler och säger "SNÅLT" till hjärne som i sin tur skickar på massa bränsle. Alternativ två är att sonden faktiskt funkar, men att du har ett läckage där vid grenröret = den drar tjuvluft och blandningen runt sonden blir snål och då skickar sonden till hjärne att den ska skicka på massa bränsle. Kan även vara problem med tex LMM , men mest troligt är lambdasond relaterat. Vad gäller chip - så ordnar jag riktigt bra chip till Bmw modeller, då jag håller på med chipning i sverige. Skicka mig PM för mer info. Jag kan ordna bra priser! Mvh//A.Fekzen
Fekzen Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Om du vill kolla i boxen och se om allt "ser original ut" , så kan du inte kolla efter lödningar, eftersom chipet sitter i en sockel original i dessa boxar. Kolla sista två bilderna, i denna PDF-fil http://www.fekzen.se/guide.pdf Då ser du att dels sitter det en plastkåpa över chipet först, sedan om du tar bort den, så har chipet en liten klisterlapp med nummer på mjukvaruversionen. Ofta när bilen är chipat har tillverkaren av chipet en egen etikett istället. Mvh//A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå