Gå til innhold

BMW e46 318, fusker! Noen som har forslag?

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

prøv det som står i topicet :D kople i fra lmm og prøv bilen, sjå etter falskluft, sjekke etter mokne/revner i slanger/ belgen

ta diagnose visst du ikkje har gjort det allerede

Skrevet

det står litt om forskjellige metoder og kva som kva vere gale på sidene bakover.

lmm står for luftmassemåler/ luftmengdemåler.

når du kopla av lmm prøvekjørte du den da? for nightking merka heller ikkje noe forskjell da han kopla av lmm før han prøvekjørte bilen. da gjekk bilen heilt sånn som den skulle

Skrevet
Byttet den idag, og fungerer utmerket.. Så dere som har samme problemer, prøv å bytt luftmassemåler

Jeg hadde et sant helsikke under påsketuren til sverige med min 318i touring, og tenkte hele turen på at det sikkert var LMM-en, men tenkte selvfølgelig aldri på å koble den ut for å bekrefte misstankene mine #-o

Var inne på tanken på å kjøre innom en bilrekvisita forretning og få tak i noe isopropanlon for å vaske LMM-en, men det ble bare med tanken.

Trangen for å gjøre det ble størst ved forbikjøringsforsøk :evil: Tenk dere 1200km på DE veiene med en "halv" bil :?

Vel, i dag handlet jeg CRC Air Sensor Clean fra Mekonomen (150kr), tok måleren ut av bilen og inn i varmen, sprayet den godt 4-5 ganger og lot den lufttørke til jeg ikke lenger kjente lukten av isopropanol.

Bilen ble som NY! Før rengjøringen lugget den som pokker ved hver kaldstart på morgenen, og føltes som motoren skulle stoppe ved alt over 2000rpm. Men når den ble litt varm var bilen "kjørbar", i ordets løseste betydning, men lugget som pokker fra 4000rpm og oppover, føltes treg og fæl, omtrent som om jeg kjørte med håndbremsa på.

Eneste "feilen" nå er at motorlyset slo seg på med en eneste gang jeg kjørte ut av garasjen, men det tipper jeg er grunnet LMM-en nå plutselig rapporterer helt andre verdier til ECU-en, og det dermed varsles det siden det er et vesentlig avvik.

Har til nå bare brukt kodeleser til å slå av det irriterende lyset :lol:

Sjekker feilkodene i morgen, og dersom det er for LMM, som jeg tror, slukker jeg bare lyset og gasser på!

Så for alle dere som sliter med LMM-en og er villig til å bruke masse penger på en ny - kjøp først en slik CRC-boks, eller eventuelt noe hva-som-helst "elektronikkspray" som inneholder ren isopropanol!

Skrevet

Min fjusket og etter ødelagt lmm. Ble bedre av rensing, men ikke god nok. Sluttet å bruke over litern på mila, men var ikke nok futt, så kjøpte ny. Fjusket mindre. Var tett vevhusventilasjonsventil. I tillegg hadde nye tennpluggene blitt ødelagt av feil blanding. Så inn med nye, da føltes den som en m3 i forhold. Noen andre som har opplevd ødelagte plugger av feil på lmm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...