Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Fine bilder for å ikke ha erfaring! Jobb litt med fokuset, komposisjonsregler og kontraster i bildet, så blir de sikkert råbra til slutt ;) Synes fortsatt endestussene dine skulle vært et par cm lengre inn, ser ut som at de stikker i lengste laget utover.

Takk for det! :) Er egentlig ikke sikker på hva hverken fokus, komposisjonsregler eller kontrast er, sånn uttrykksmessig. Fokuset er vel hvor henn jeg har "hovedfokuset" i det bildet jeg skal ta? Komposisjonsregler er hvordan ting plasseres i bildet å hva som blir med osv? Mens kontraster er jeg usikker på :roll:

Det kan også nevnes at jeg er fargeblind, så jeg er ikke så flink med fargesamensetninger osv. Vet ikke om dette har noen innvirkninger på de bildene jeg tar men..

Eksosen er jeg klar over, men rakk det ikke i helga, å har heller ikke fått ordna meg med ny sveisegass.. Men det blir med tiden :mrgreen:

nydelig bil!:)

Tusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen ble nok en del flottere med disse hjula ja :)

Pene bilder, selv med Kr.sund som bakgrunn (og et snev av fargeblindhet) hehe :wink: Er jo tross alt hovedmotivet som er viktig her :)

Du får prøve å finne en fin lokalitet for fotografering på Smøla en finværsdag, ser for meg du kan finne en og annen stilige bakgrunnen der ute i havgapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble nok en del flottere med disse hjula ja :)

Pene bilder, selv med Kr.sund som bakgrunn (og et snev av fargeblindhet) hehe :wink: Er jo tross alt hovedmotivet som er viktig her :)

Du får prøve å finne en fin lokalitet for fotografering på Smøla en finværsdag, ser for meg du kan finne en og annen stilige bakgrunnen der ute i havgapet :)

Jaa, den steg nok mange hakk i mine øyne etter dette ja ;)

hehe, ja, vært heldig der :lol: Er nok en del pene plasser i KR også. Ja, det blir nok å eksperimentere på Smøla når sommern kommer, å jeg har fått lært meg mere om og med kameraet :) Hvordan ligger du an til helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder for å ikke ha erfaring! Jobb litt med fokuset, komposisjonsregler og kontraster i bildet, så blir de sikkert råbra til slutt ;) Synes fortsatt endestussene dine skulle vært et par cm lengre inn, ser ut som at de stikker i lengste laget utover.

Takk for det! :) Er egentlig ikke sikker på hva hverken fokus, komposisjonsregler eller kontrast er, sånn uttrykksmessig. Fokuset er vel hvor henn jeg har "hovedfokuset" i det bildet jeg skal ta? Komposisjonsregler er hvordan ting plasseres i bildet å hva som blir med osv? Mens kontraster er jeg usikker på :roll:

Det kan også nevnes at jeg er fargeblind, så jeg er ikke så flink med fargesamensetninger osv. Vet ikke om dette har noen innvirkninger på de bildene jeg tar men..

Eksosen er jeg klar over, men rakk det ikke i helga, å har heller ikke fått ordna meg med ny sveisegass.. Men det blir med tiden :mrgreen:

nydelig bil!:)

Tusen takk for det :)

Du har rett der :) Kontraster vil si f.eks mørk mot lys, kaldt mot varmt o.l. Det som er utfordringen er å finne sin egen måte å lage kule uttrykk på føler jeg. Photowerkz her på forumet har virkelig fått det til, elsker bildene hans! Eksosen blir nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger du an til helga da?

Venter på verktøyet jeg skal få låne av Martin Schanke, så med litt flaks og ingen flere uforutsette problemer (bank i bordet/panseret) kan det hende bilen blir kjørbar til helga :) Dersom ikke sitter jeg likegodt på med en kompis sin 730d utover. Kan jo ta en pils også da, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder for å ikke ha erfaring! Jobb litt med fokuset, komposisjonsregler og kontraster i bildet, så blir de sikkert råbra til slutt ;) Synes fortsatt endestussene dine skulle vært et par cm lengre inn, ser ut som at de stikker i lengste laget utover.

Takk for det! :) Er egentlig ikke sikker på hva hverken fokus, komposisjonsregler eller kontrast er, sånn uttrykksmessig. Fokuset er vel hvor henn jeg har "hovedfokuset" i det bildet jeg skal ta? Komposisjonsregler er hvordan ting plasseres i bildet å hva som blir med osv? Mens kontraster er jeg usikker på :roll:

Det kan også nevnes at jeg er fargeblind, så jeg er ikke så flink med fargesamensetninger osv. Vet ikke om dette har noen innvirkninger på de bildene jeg tar men..

Eksosen er jeg klar over, men rakk det ikke i helga, å har heller ikke fått ordna meg med ny sveisegass.. Men det blir med tiden :mrgreen:

nydelig bil!:)

Tusen takk for det :)

Du har rett der :) Kontraster vil si f.eks mørk mot lys, kaldt mot varmt o.l. Det som er utfordringen er å finne sin egen måte å lage kule uttrykk på føler jeg. Photowerkz her på forumet har virkelig fått det til, elsker bildene hans! Eksosen blir nok bra skal du se :)

Akkurat..:) Finner vel sikkert ut en del etter hvert ;) Nå ble d jo så klart REGN, så må holde kameraet hjemme..:P Jaa, må prøve å finne ut noe som "jeg" gjør fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger du an til helga da?

Venter på verktøyet jeg skal få låne av Martin Schanke, så med litt flaks og ingen flere uforutsette problemer (bank i bordet/panseret) kan det hende bilen blir kjørbar til helga :) Dersom ikke sitter jeg likegodt på med en kompis sin 730d utover. Kan jo ta en pils også da, hehe :wink:

Såpass ja.. Får håpe d ordner seg da ;) Akkurat, du blir å se uansett ja.. Pils kan funke da ja 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra nå ja :wink:

Gleder meg til å inspisere på laurdag :D

takk;)

hehe, minimum to meter fra bilen, om ikke mere :lol: Neida, den ser egentlig jævli bra ut på bildene, men det kommer nok frem noen få skjønnhetsfeil om man tar en nærmere titt, som irriterer meg grenseløst egentlig... Men men, det får bare være slik foreløpig.. Skal ikke dit for å prøve å få oppmerksomhet akkurat !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra nå ja :wink:

Gleder meg til å inspisere på laurdag :D

takk;)

hehe, minimum to meter fra bilen, om ikke mere :lol: Neida, den ser egentlig jævli bra ut på bildene, men det kommer nok frem noen få skjønnhetsfeil om man tar en nærmere titt, som irriterer meg grenseløst egentlig... Men men, det får bare være slik foreløpig.. Skal ikke dit for å prøve å få oppmerksomhet akkurat !!

Kjenner til det problemet du :wink: Men hel-lakkering blir fort litt for dyrt så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok d ja.. Må komme meg på sjøen (fiskebåt) å begynne å hale inn litt cash slik at jeg kan handle nyere bil å kose med e30`n/ene i stedet ;) Å kanskje litt hus da, eller rettere sagt få satt seg opp en garasje etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...