Gå til innhold

relee på remote


 Share

Anbefalte innlegg

har no koblet opp 2forsterkere, som begge har samme remote, jeg har hørt at hvis du skal ha over 2forstekere så er det lurt med et relee på remoten, og jeg skal snart koble inn min tredje forsterker, (ja to til subbene og 1 til hattehylle høytallerene) og derfor lurer jeg på hvor jeg får kjøpt slikt relee? (helst en butikk jeg kan gå i, og ikke over nettet) og åssen kobler jeg den opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikkje kor du bur, men det er jo eit heilt vanligt relé du trenger.

Same type som du bruker med ekstralys.

So har du noken som selger ekstralys, har dei nok relé.

So prøv biltema, clas ohlson, butikker som selger ekstralys (bilsalg) osv

Eit relé skal ha 12v (ifra batteri) og jord.

Styrestrømmen er remote ifra spilleren.

Og ein utgangen skal jo til remote på forsterkeren.

Det er sikkert eit bilde som følger med reléet du kjøper.

Eg har ikkje nummeret på alle inn og utganger på relét, men det er sikkert andre som veit det. (og det går sikkert å søke dette fram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at et relle kan slå tilbake og ødlege remote utgangen på spilleren, derfor lurer jeg på om det hjelper å sette inn en sikring? altså at sikringa vil ryke istedet for utgangenn? så hvis jeg setter på sikring nerme relet, vil det da være sikkert? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at et relle kan slå tilbake og ødlege remote utgangen på spilleren, derfor lurer jeg på om det hjelper å sette inn en sikring? altså at sikringa vil ryke istedet for utgangenn? så hvis jeg setter på sikring nerme relet, vil det da være sikkert? :roll:

Veldig sant, dette er noe man bør tenke på. Sikring hjelper imidlertid ikke!

Jeg nappa ut alt av elektronikk fra min vraka E36 318tds, blant releene jeg fant var et lite, grått ett.

pprbseqtdienxusbvuuk.png

Dette har montert en spenningsavhengig motstand i parallell med spola, denne motstanden vil ta tak i den farlige spenninga når magnetfeltet klapper sammen.

Videre må det sies at spenning og strøm ikke er det samme - en sikring beskytter bare mot for høy strøm, mens grunnen til at finelektronikk tar kvelden pga releer er for høy spenning.

Releet er merket som følger:

SIEMENS

V23073-B1008-X19

(BMW-logo)

61.36-1393 415

I størrelse er det omtrent halvparten av et ekstralysrele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...