honda crx Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Hei Vet at dette kanskje ikke er helt det riktige stedet å spørre, men hva ligger engangsavgiften på på en Mazda Rx 7 1992 mod? Mazdas forum er helt loka og får ikke opprettet bruker der, derfor jeg spør her. Trenger svar fort har hørt noen rykter om at du må ha mottat papirene før 2007 for å få registrert biler som skyline, supra og RX 7. PÅ den bilen jeg snakker om er den heldighvis importert i 2006, så dette skal vel gå greit? Er det noe annet som kan gjøre at jeg ikke får registrert den? Håper på raskt svar Mvh Jonas
Lars89 Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Utifra det jeg finner ut av kalkulatoren på toll.no er det ca 60 000 i engangsavgift på en 92 RX-7 med utgangspunkt i 1260kg, 1308cc og 255hk. http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=NO
Hans Wilhelm Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Når det er wankel motor dobles vel slagvolumet i avgiftsberegningen mener jeg å huske.
honda crx Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 sjekka det jeg også, men han som eier bilen nå sier avgiften ligger på ca 40 000 men skal ringe BT på mandag og sjekke
Lars89 Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Måtte betale for 2,6L på nye RX-8er pga EU-direktiv. Har ingenting å si for import av RX-7 Men legg inn talla fra ditt vognkort (eller lignende). Mine taller bare tatt fra nettet
hillmar Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Vet ikke helt hvordan reglene er, men har hørt no om at du ikke får registrert høyrestyrte biler. Mulig det er grunnen til det du har hørt... Om det hjelper at du har importert bilen før regelen kom vet jeg ikke. Edit: det var vist ikke at de er høyrestyrte som er problemet, men at det er JDM-modeller(laget for det japanske markede) og det finnes dermed ikke no TUV/DEKRA-papirer på de...
honda crx Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 ringer på mandag for høre da, han som har bilen nå seir han er ganske sikker på man får registrert den. Men hvis det er noen som kan masse og er helt sikre, skriv det gjerne her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå