lund3n Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Lurer litt på å kjøpe meg chip til e34, 525en min. Noen her inne som har erfaring med chip til disse? Hvor får man kjøpt slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Bruk pengene på noe annet.. Du vil ikke merke noe forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 Bruk pengene på noe annet.. Du vil ikke merke noe forskjell. Snakka med en bilmekaniker som skulle chippe omegaen sin, er vell 211hk orginalt, og med chip skulle han få 228hk. utgjør jo litt det da. Hørt om chip til m50 som visstnokk skall gji 220hk, men finner ingen som selger slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Bruk pengene på noe annet.. Du vil ikke merke noe forskjell. Snakka med en bilmekaniker som skulle chippe omegaen sin, er vell 211hk orginalt, og med chip skulle han få 228hk. utgjør jo litt det da. Hørt om chip til m50 som visstnokk skall gji 220hk, men finner ingen som selger slikt. Spør han om han kan få en måling på i en dynobenk før og etter han har montert chippen. Kan garantere deg at du ikke får 1hk ekstra med chip i din motor. Den blir kansje noe sterkere i mellomregisteret hvis du er heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 okei, ja får vell høre med han. Han har peiling på det han driver med da, han har vært bilmekaniker i sikkert 20 år så. Men har du noe erfaring med dette her eller er det bare noe du har hørt noen har sakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg har hatt M50B25 og S50B30 med chip pluss at jeg kjenner og har lest en del som har testet. M50 blir litt sterkere i mellomregisterte, men ikke noe sterkere i på topp turtall. S50B30 var det ikke noen forskjell i det hele tatt. Min mening er at det er bortkastet penger.. Chip tuning er en skryte faktor som folk kaster vekk pengene på. At det står hos levrandør av chip at den skal gi 20hk er jo en selvfølge. Hvem gidder betale 4-6000kr for en chip som levrandøren sier gi 1 hk ekstra hk! De hadde ikke solgt mange da. Bruk pengene dine på et bedre understell eller bedre bremser. Da får du noen igjen for pengene du bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg hadde Dinan-chip på min forrige E36 325i. Den gikk bedre enn alle andre 325 jeg har testet mot, men merket lite/ingen forskjell på draget før og etter montering, kun forsinket turtallsperre. Grenrør utgjorde større forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 hva med mapping av orginal innsprøytning da? er dette også oppskrytt eller funker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Ta kontakt med Fekzen her på forumet, han spesiallager chipper. Kan hende man får ut litt mer da, særlig om man har skiftet kammer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Hvis du vil at chippen din skal bli bra må du få laget en til DIN motor og ikke en chip med et generelt program i. Hvis chippen programeres i en benk blir det bra, men 20hk med bare chip kan du bare glemme uansett hvordan du programere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Hvis du vil at chippen din skal bli bra må du få laget en til DIN motor og ikke en chip med et generelt program i.Hvis chippen programeres i en benk blir det bra, men 20hk med bare chip kan du bare glemme uansett hvordan du programere. Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Viktig å skille mellom chipping på sugemotor og turbomotor her, så ikke folk ser seg helt blinde på chipping. På sugemotorer er det ofte bare effektøkning som følge av økt turtallsperre, mens på turbomotorer har man litt ekstra rom å spille på med økt turbotrykk. Typisk VAG dieseltrimming. Chip er bare noe tull i 2010 syns jeg, med mindre du får justert den på rullende landevei av folk som kan jobben sin. Og da er du fort oppe i prisen det koster for et basic datasprut, så argumentasjonen faller i grus for min del. Putte en chip som jeg ikke vet om er riktig satt opp er som å spille russisk rulett, rart så mange biter på det. 20hk økning på en sugemotor fra BMW, bare glem det. Motorene i BMWr har ofte ganske så bra virkningrad selv i orginalutførelse, og kammene har ofte ikke så mye å gå på heller i NA utførelse. Jeg hadde brukt pengene på ny planing av topp og inn med ny toppakning + tennplugger og et lettere svinghjul. Det gir deg nok mer moro for penga oppimot en chiprosess til opp imot 7-8k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2010 hehe okei, da har vi vertfall fått avklart dette med chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå