Exscalibur Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 må man inn på verksted for og nullstille med pc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Nødprogram? Da i er så fall noe "galt".. ta ut nøkkel og la den stå ett minutt, og prøv å vri om tenningen igjen. Hvis den dukket opp nettop. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exscalibur Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 hei. det sto noe om elektronisk ditt og datt i boka..litt dårlig på tysk. men det kan vel ha noe med olje skiftet og filteret jeg har nettop skiftet da? at det går seg til eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turtiss Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Det er nødmodus lys for automatkassen ja. Forsvinner den ikke når du gjør som maartn skrev? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exscalibur Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 nei desverre. den lyser fortsatt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Du skiftet olje på automatkassa mener du? Bilen vil jo ikke fungere som den skal når den er i nødmodus, så da må du nok ta en diagnose / fjerne feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exscalibur Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 jepp olje og filter. merkelig..kjenne ei blir meir og meir forbanna på heile bilen!! e på nordmøre akuratt no..trur du det e trygt og kjøre ned til ålesund igjen på mandag og ta diagnose på brages? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turtiss Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Går nok bra uten at jeg skal gi deg forsikringer.. Du vet jo du har olje på den osv, ser ikke noe problem da.. Grunnregelen på lys i dashbordet gjelder vel alltid, grønn er OK, gult er varsel, rødt er "stopp" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exscalibur Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 sant så sant. får bare ta sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Det er nok ikke noe problem. Nå husker jeg ikke hva som skjer når den er i nødmodus, men nødmodus er der for at det nettop skal skade minst mulig. Men i ditt tilfelle er "sikkert" alt i orden uansett. Vanskelig å bytte olje og filter eller? Må få gjort det på min også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exscalibur Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 neida egentlig ganske enkelt i utgangspunktet. bare skru ned bunnpanna og der da ser du filterere også. 3 skrue på det og ta det ned. sånn som på min er fyllehulle under på panna. så det måtte jeg skyte oppi..og det skulle fylles opp til at det begynne og renne ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Har du brukt så enkel prosedyre på olje fylling som du beskriver er det ikke rart kassa går i nødmodus, den har alt for lite olje. Det er kun utført første pungt i fylle prosedyre. Etter den fyllingen skal du starte motor og føre girvelger mellom alle gir med ca. 10 sekunder hold i hvert gear, start og slutt i fri. topp opp oljenivå med motor i gang og skru i fylleplugg. Kjør så bilen en tur for å få oljetemp opp i 40-50 grader, det tar to til ti kilometer avhengig av ute temperatur. gjenta så girprosessen og kontroll av nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå