Rabies Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg skal bestille litt servicedeler nå og tenkte å bestille olje i samme slengen. Skal selvfølgelig ha castrol, og tenkte på castrol edge helsyntetisk. Men jeg ser at de har 2 typer på koed, 5w30 og 10w60. 5w30 står som den som er anbefalt til min motor (M43B18) men blir ikke denne veldig tynn? Jeg liker godt å piske bilen til den ber om nåde og funderte derfor litt på om ikke 10w60 ville passet bedre til min kjørestil... Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond e30 cab Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg ble også opplyst at jeg skulle ha edge 5w30, så jeg måtte jo prøve på min 98 M43 kjørt 170000. Tenkte meg at denne oljen ville "renne" gjennom, men peilet oljen her en dag etter 3 måneder og den har ikke brukt en dråpe Itillegg ble bilen mye mer lettstartet iallefall nå som vi har hatt kuldeperioden. Jeg hadde garantert gått for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 Ok, takk for informativt svar Mye bedre med svar bassert på egen erfaring enn "du bør gå for XwXX, for den er best" Da blir det 5w30... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackline Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=127 smøretabell fra castrol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 Hmmm, i følge den tabellen skal jeg vist bruke magnatec professional 5w40... Kan ikke huske å ha funnet den i sortimentet til castrol noengang. Utgått kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smurfen Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg kjøpte 5w40 magnatec på torshov før jul ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond e30 cab Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Jeg fikk beskjed av både Bavaria og mekonomen at jeg skulle ha 5w30 iallefall, men kunne jo ikke kjøpe der da de kostet rundt 7-800,- hehe! Merkelig at gs selger den så billig når de er endel av bavariakonsernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå