jonr Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Hey Gutta (og jenter) Vurderer sterkt å kjøpe denne bilen men er desverre endel småplukk/reprasjoner som må gjøres, så er ganske usikker egentlig, Jeg mener en bil av dette kalibrett og disse prisene bør være strøkne men.. hva syntes dere er rett pris ? Feil / Mangler : - Mangler dekksel på tåkelys - Mangler deksel på enne spyleveske skuffen til lyktene - Kantkjørte vinterfelger - utslitte sommerdekk pga feiljustert - steinsprut på siden (mulig omlakering) - inspektion 2 om kort tid (minimum 15000kr ?) - sprekk i fronten ved nyrene på vorsteiner panseret - Bilen har påmontert Vörsteiner gtr carbonpanser,Vörsteiner CSL carbon bakluke, Vörsteiner carbon diffuser, m3 gjeller i carbon og minst 4x80mm eksos fra Active Autowerke. - Bilen har på bildene påmontert strassentech frontleppe. Den er nå byttet til en Evo-frontleppe i carbon kjøpt hos schmiedmann. - Motor ble byttet på garanti hos Bmw i Berlin ved 61.157km så motor har pr. idag gått ca. 75000km - Smidde 19" Team Dynamics sommerfelger og originale smidde 19" vinterfelger. Noe kantkjørt. H&R senkefjærer -Bremser foran skiftet på 118.000km. Bremser bak, støtdempere bak, begge bærearmene foran og styrestag byttet 2008. -Fremre foring på bærearmene bak ble skiftet nå i oktober i tillegg til hjullageret på venstre forhjul. Forjulstillingen ble også justert. Stjeler noen bilder av Daggen, håper det er greit.. bilen er så syyykkkt rå Ps disse bildene er antagelig tatt før feilene har dukket opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg synes mangellisten vitner om slapt/dårlig vedlikehold. Personlig hadde jeg heller kjøpt meg en helt orginal bil i bedre stand i stedet for å se meg blind på alle carbongreiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg synes mangellisten vitner om slapt/dårlig vedlikehold.Personlig hadde jeg heller kjøpt meg en helt orginal bil i bedre stand i stedet for å se meg blind på alle carbongreiene. hehe er litt enig, må bare høre hva andre syntes, om det bare er jeg som er sær å syntes sånne ting er slapt at er på en så feit bil men alt er seff avhengi av pris, hva ville dere si er en bra pris på denne da? har jo ikke mange km på motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Hvis alle originaldelene følger med, du får den til redusert pris og at du gjør jobben med å bytte tilbake selv, så kanskje den kan være verdt det. Men som det sies over her, slike mangler/skader vitner som slurvete eier. Og det hadde vært avgjørende for meg dersom jeg skulle bruke så mye penger på en bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 meget tøff bil da! Kjøp den du, originalt er det samme som kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 feit bil da. Bilen tilhørte en person her på bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusG Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Slappt vedlikehold kan òg medføre at du få endel kostnader i ettertid når du har kjøpt den. Karbonen er skam rå den, men få tak i en strøken M3 og heller kjøpe nye carbon deler. Greit det koster endel med de karbondelene men da veit du at alt er gjort sånn som du vil. Som sagt der oppe så må du ikkje sjå deg blind på karbondelene Mvh Marius. Edit: Med mindre du får den svin billig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Nydelig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Har ikke du en m3 fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Har ikke du en m3 fra før? haha tenkte det samme. JonR: Må du ha 2 m'er for å være fornøyd altså ? Trodde det var viktig med full service hefte og sånn når mann kjøper sånne biler jeg. meget tøff bil da! Kjøp den du, originalt er det samme som kjedelig Originalt er mer en tøft nok når man snakker ///M. Vet ikke hvor du finner disse påståelsene dine om alt mulig jeg egentli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 Har ikke du en m3 fra før? haha tenkte det samme. JonR: Må du ha 2 m'er for å være fornøyd altså ? Trodde det var viktig med full service hefte og sånn når mann kjøper sånne biler jeg. meget tøff bil da! Kjøp den du, originalt er det samme som kjedelig Originalt er mer en tøft nok når man snakker ///M. Vet ikke hvor du finner disse påståelsene dine om alt mulig jeg egentli. Hehe, jeg er ikke Jonr- han har en skamrå m3 frafør ja som han kan være stolt av, btw har jeg vært her lenger enn han tror jeg, så jeg er ikke copycaten på navnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 btw er det full historikk osv på bilen (servicehefte) osv, så skal ikke være problem der, er bare endel småplukk som alikvel dukker opp,men det kan skje den beste så vet ikke jeg, ville egentlig bare se hva folk syntes den var verdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2010 feit bil da. Bilen tilhørte en person her på bimmers Jeg vet, derfor jeg skrev jeg lånte bildene til "Daggen" han som eide den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Jeg tittet på denne bilen i Bergen for snart to år siden. Dette var mens Daggen eide den, og før han kosta på carbondelene og eksosen. Jeg liker fargekombinasjonen, og bilen ser jo helt rå ut nå. Det som gjorde at jeg ikke ble interessert nok var pga høy km-stand, men det får en jo vurdere selv ift pris osv. Jeg mener bilen har vært hellakert etterpå også? Har egentlig ingen formening om bilen. At motoren ble skiftet betyr ingenting. At det er litt småplukk trenger heller ikke bety så mye for din del bortsett fra at du må fikse det. Dessverre virker det ikke som at disse dyre M3ene i dette landet er så mye mer strøkne enn andre E46? Jeg synes det er viktig at de som har eid bilen har brukt den med måte, er nøye med å ha varm motor før gasspådrag, tar service osv. Jeg ville sjekket opp om servicehefte er ekte, at motoren virkelig er byttet etc. Generelt viktig med en slik type bil.. Insp II med ventiljustering koster minst 18-19k i Norge. Jeg tok det på BMW i Tyskland i fjor sommer for 10.500 kr, og da hadde de vaska bilen Vanskelig å si hvor mye en skal gi for denne. Den har vel ikke Navi heller.. 520k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2010 Jeg tittet på denne bilen i Bergen for snart to år siden. Dette var mens Daggen eide den, og før han kosta på carbondelene og eksosen. Jeg liker fargekombinasjonen, og bilen ser jo helt rå ut nå. Det som gjorde at jeg ikke ble interessert nok var pga høy km-stand, men det får en jo vurdere selv ift pris osv. Jeg mener bilen har vært hellakert etterpå også? Har egentlig ingen formening om bilen. At motoren ble skiftet betyr ingenting. At det er litt småplukk trenger heller ikke bety så mye for din del bortsett fra at du må fikse det. Dessverre virker det ikke som at disse dyre M3ene i dette landet er så mye mer strøkne enn andre E46? Jeg synes det er viktig at de som har eid bilen har brukt den med måte, er nøye med å ha varm motor før gasspådrag, tar service osv. Jeg ville sjekket opp om servicehefte er ekte, at motoren virkelig er byttet etc. Generelt viktig med en slik type bil.. Insp II med ventiljustering koster minst 18-19k i Norge. Jeg tok det på BMW i Tyskland i fjor sommer for 10.500 kr, og da hadde de vaska bilen Vanskelig å si hvor mye en skal gi for denne. Den har vel ikke Navi heller.. 520k? Takk for informativt svar er nok best å sjekke opp disse tingene ja, men at motoren er byttet er jo en fordel vel, er jo relativt lav km på motoren, selv om da seff slitasjoen på resten av bilen er tilsvarende mer på de andre km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå