Gå til innhold

Hvilken farge?  

12 stemmer

1. 1. Hvilken farge?

• Original sølvsenter med polert kant?
      3
    • Gullsenter med pollert kant og gullskruer?
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått tak i et sett BBS RC041/-042 som jeg skal pusse opp frem mot våren.

Men jeg har lite peiling på dette så kunne trengt noen tips :?

*1: De må jo deles, men jeg aner ikke hvor jeg får tak i verktøy til dette? Kan man få tak i piper til skralle eller må man ha noe spesialverktøy?

*2: Fikk tips om å bruke autosol til poleringen (skal ha speilfinnish på kantene) men mener å ha lest at dette tar eveigheter og at man får andre middler som er mer effektive.

*3: Må jeg ha nye skruer etter å ha delt dem, eller kan jeg bruke de gamle på nytt?

Legger ved bilde av den felgen som er mest irret. Vet det er mye gummi på, men det kommer nok 215 40 17 bak og 205 40 17 forann etterhvert ;)

1z97qautuv6382o2phlt.jpg

Skrevet

1: Se etter om du har 12-kant eller 10-kant hode på boltene dine. 12-kant er meget vanlig og kan kjøpes nesten hvor som helst. 10-kant er verre å få tak i, men jeg kjøpte mine på eBay.

2: Autosol er greit det, men jeg bruker følgende sett fra Gasolin med knallbra resultat. Link: http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=613

3: Du MÅ ikke kjøpe nye bolter nei. Jeg skal bruke opp mine gamle. Mye av det du finner på eBay er kopivarer, men originalbolter kan naturligvis skaffes for en litt høyere pris enn på eBay.

Lykke til, og la oss få se mange bilder av oppussingen :)

Link til min tråd ang. temaet: viewtopic.php?f=11&t=137165

Skrevet

Takker for informativt og greit innlegg ;)

*1: Jeg har rundt hode på boltene mine, men det er 12-kant muttere bak senteret (om jeg ikke har telt helt feil :P )

*2: Det settet fra gasolin virket jo veldig greit da. Fett å kunne ha det på drill og unngå så veldig såre knoker også. Men brukte du flytende eller fast pasta? Regner med at 4" pad er greit mht kronglete områder o.l.

*3: Da er det godt mulig jeg bare lakker de i en gullfarge av noe slag. Har alltid syntes det er en catchy liten detalj på skrudde felger med gullbolter ;)

Blir nok en prosjekt-tråd og masse bilder etterhvert. Er jo kjekt for andre som skal gjøre noe lignende å kunne lese litt om temaet først...

Skrevet

1: Har du innvendig spor på boltene altså? (Litt vanskelig å se på bildet) Ikke sånn som dette?

sotp3626rcr50bqq25qs.jpg

2: Jeg bruker flytende pasta ja, veldig greit å jobbe med. Snakka med en kar som hadde prøvd fast pasta, men han skulle få tak i flytende istedet. Jeg har både 4" og 6" rondeller, men 4" holder i massevis. Spørs bare hvor kraftig drill du har. De har også en "poler-tupp" for kronglete områder, men den ligger ikke på nettbutikken. Bare å spesifisere på bestillingen at du vil ha en sånn i tilfelle.

3: Jeg har sendt mine bolter til eloksering i gull farge. Denne behandlingsmåten var å foretrekke foran lakkering for min del da jeg tviler på at boltene hadde sett noe særlig ut etter montering dersom de hadde lakkerte bolthoder. Men dersom du har innvendig spor på dine bolter har det kanskje ikke så mye å si.

Skrevet

1: Jeg vet faktisk ikke hva jeg har av spor jeg. Har ikke begynt å dele felgene enda, men det er i hvertfall rundt hode på bolten og 12-kant på mutteren etter hva jeg kan se.

Legger ved et par bilder selv om kameraet suger ræv...

nqe4ks0pvhyn90prx0pe.jpg

mix5jqj0y9ux7djjcn2b.jpg

2: Da tror jeg jeg og går for flytende. Så jo ut til å funke veldig bra på OZ'ene dine i hvertfall ;)

3: Om jeg har innvendig spor går det nok greit å lakkere ja. Men får se på det når jeg får delt felgene.

Skrevet

Joa, litt snodig, men om boltene f.eks er firkantet på midten så presses inn og bare skrus til med gjenger på enden så funker jo det fett og da + at det bør gå greit å lakke dem i stedenfor å sende dem avgårde for eloksering ;)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor mye metallic-effekt som er vanlig (ca tusen?) men er det noen som har noen fargekoder og bilder av eksempler på fete gullfarger til sommerskoa mine da? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...