matsn Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Kjøpte meg noen rh ab topline 3 delte i dårlig form som jeg da er begynt oppudssing på. Disse var da lakkert i en tykk sølv farge og var ikke noe spesielt fine å se til. jeg har da bestemt meg for sort senter og høyglanspolert kant. alle skruer blir slipt maling av og pusset med kobber rondell og blir veldig bra. har ikke tatt bilde av skruene men det kommer når jeg har tatt halvparten av de. "evighetsarbeid" Her er da ved begynnelsen av en bak felg. alle skruer må ut. Her er kanten kommet av og er da begynt med nedpussing av sølv farge. her har jeg da fått resultatet av nesten 7 timer konstant pussing og sliping av kun kanten. Her er da nesten ferdig resultat. må gå over noen steder å finpusse litt og polere litt mer. Senter skal lakkeres på baksiden også så blir det bra til slutt tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alu Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 STRØKENT! Ta bilde av vektøy du bruker også! Kanskje flere som lurer på det... 7 timer på en ring? Men resultatet sier jo sitt Hørt noe rykter om at bolter må byttes? Har du sjekket litt rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 14, 2010 Share Skrevet Februar 14, 2010 Dersom det er så tykk lakk på felgringene dine vil jeg anbefale bl.a. Duxola malingsfjerner i stedet. Smør på og spyl av etter en liten stund. Pussing er drygt Pøs på med bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsn Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2010 bolter må ikke byttes visst. sjekket litt opp i det. heldigvis:) jeg sliper mine ned og fikser på de. de er i originalstand enda og crome utenom de de har vært lakket. legger inn bilder i første post av det verktøyet jeg bruker:) ikke avanserte greier men det har gjort jobben. Denne malingsfjerneren er jeg veldig interessert i å finne ut hvor man kjøper for den kan jo spare meg 21timer med pussing:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Ser bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsn Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2010 Takk takk. det kommer seg:) men lakk fjerner hadde spart mye tid:) kommer bilder etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Sist jeg kjøpte Duxola var på den lokale jegnvareforhandleren. Men nå hart de skiftet leverandør, så jeg skal prøve et annet stoff de anbefalte i stedet. Hør på f.eks. Obs Bygg om de kan ha i sortimentet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ess10 Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Tror kanskje det kan gå også å legge kanten i tynner. Åsså la den ligge en stund å prøve å gni av lakken etterpå. Åsså bruke en liten poleringsmaskin å gå over med autosol. Hvertfall slikt jeg ville ha prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsn Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2010 takk for gode tips:) jeg skal høre etter på obs bygg å se hva jeg finner ut av:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsn Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2010 Kjøpte meg noen rh ab topline 3 delte i dårlig form som jeg da er begynt oppudssing på. Disse var da lakkert i en tykk sølv farge og var ikke noe spesielt fine å se til. jeg har da bestemt meg for sort senter og høyglanspolert kant. alle skruer blir slipt maling av og pusset med kobber rondell og blir veldig bra. har ikke tatt bilde av skruene men det kommer når jeg har tatt halvparten av de. "evighetsarbeid" Her er da ved begynnelsen av en bak felg. alle skruer må ut. Her er kanten kommet av og er da begynt med nedpussing av sølv farge. her har jeg da fått resultatet av nesten 7 timer konstant pussing og sliping av kun kanten. Her er da nesten ferdig resultat. må gå over noen steder å finpusse litt og polere litt mer. Senter skal lakkeres på baksiden også så blir det bra til slutt tenker jeg. Her er bekke bak felgene en ferdig og en gammel. før og etter bilde med andre ord. For felg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsn Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2010 nye bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsn Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2010 Da har jeg kanskje på gang nye bolter så da gidder jeg ikke fortsette nedsliping av mine. Kjøpte meg lakkfjerner i dag og i butikken sa de den var helt kanon så får ta dagen i morgen å dele de andre felgene å prøve om de holder det de lover:) den heter ivertfall CHEM maling og lakkfjerner. står også på boksen at den fjerner absolutt alt fra alle underlag så gjenstår å se:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 bra pusse arbeid, syn du valgte og lakkere senter svart istedet får org sølv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsn Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 den lakk fjerneren var noe oppskrytt drit. la på flere lag og lot det stå en time men likevel gikk det ikke vekk med høytrykkspyler. nei 10 timer med pussing gidder jeg ikke så jeg ser om jeg finner noen som glassblåser her i byen og leverer inn kantene til de og tar lakkering av senter og polering selv. Hvorfor syns du sort senter var galt da? jeg syns det så greiest ut med sort ivertfall men gjerne kom med innspill på farge på senter:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Jeg brukte denne typen, funket som bare det på noen 18" FK-felger jeg holder på med nå. Var riktignok veldig tynt lag med klarlakk, men vil tro den funker bra på tykkere lakk også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå