320it Skrevet Februar 15, 2010 Share Skrevet Februar 15, 2010 Noen som har noe å anbefale? uuc? Helst "kit" med clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Jeg har sett litt på Gripforce clutches sine kit på Ebay, det er mer en gi bort pris og jeg mener det er verdt å prøve det. Man kan faktisk kjøpe tre slike sett til prisen for et sett med JB Racing og Clutch Masters. Jeg hadde jo JB Racing og Clutch Masters pakke fra Bimmerworld på S14 min og var stor fornøyd med det. Svinghjulet som Gripforce selger er i stål, men veier 7kg mot 13kg orginalt. Clutchen pleier å bli levert med Sachs eller LUK trykkplate. Vær obs på at når du bytter ut dobbelt masse svinghjulet ditt med et enkelt masse så vil du få en klakke lyd fra koblingen når du står i fri med clutchen ute og av og til når du kjører. Men det skal være sånn, eneste er at det høres litt stygt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2010 Jeg har sett litt på Gripforce clutches sine kit på Ebay, det er mer en gi bort pris og jeg mener det er verdt å prøve det. Man kan faktisk kjøpe tre slike sett til prisen for et sett med JB Racing og Clutch Masters.Jeg hadde jo JB Racing og Clutch Masters pakke fra Bimmerworld på S14 min og var stor fornøyd med det. Svinghjulet som Gripforce selger er i stål, men veier 7kg mot 13kg orginalt. Clutchen pleier å bli levert med Sachs eller LUK trykkplate. Vær obs på at når du bytter ut dobbelt masse svinghjulet ditt med et enkelt masse så vil du få en klakke lyd fra koblingen når du står i fri med clutchen ute og av og til når du kjører. Men det skal være sånn, eneste er at det høres litt stygt ut. finnes vell clutch med sprung hub(vet ikke hva det heter på norsk) for å slippe den lyden.. noen som har prøvd gripforce? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Gripforce er sprung hub, men man klarer ikke å eliminere lyden uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2010 ser det er mye forskjellige meninger om gripforce rundt i verden... noen her som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 16, 2010 Share Skrevet Februar 16, 2010 Blir mye lyd ja, så ikke å annbefale på en gatebil. Trodde det virkelig var noe galt, når jeg monterte det på S54 i M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Det blir jo ikke MYE lyd Yngve. Da har du hatt en clutch uten sprung hub i tilfelle. Har kjørt en E39M5 med alu svinghjul og SPEC clutch. Det er ikke mer lyd enn at det høres ut som utløserlageret er gåent, litt rattling eller "chattering" som de sier. Er mye forskjellige meninger om Gripforce ja. Jeg har lest en tråd om en som fulgte opp tiden etter montering av en slik pakke med svinghjul på S50. Han var stor fornøyd med sitt. Etter hva jeg har lest og søkt så er det på de såkalte JDM bilene det er mest problem med den Gripforce pakken. De med Honda, Subaru og slikt piss. Lest flere ganger at trykkplata knekker. En trykkplate KAN knekke uansett hva merke det er. Feilmontering kan forrorsake knekking. Selv Sachs sine plater knekker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå