rolfi Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Hallo. Oppå motoren min er det noe gul/gullfarget belegg. Har sett det på flere, så regner med det nesten er vanlig. Nogenlunde slik ser det ut. Slik vil jeg at det skal se ut: Jeg har lyst til å få det av, men hvordan gjør jeg det? På dekselet til fuel-railene har jeg sittet med tannkost og felgrens. Det hjalp litt, men ikke ekstremt. Fikk det av oppå "rillene", men jeg vil lakke oppigjen det dekselet, så jeg vil ha det av på hele greia. Tok dekselet med meg ned i vaskehallen på statoil idag, sprayet på avfetting, lot det ligge 5 min og prøvde å få det av med høytrykkspyler. Det gikk heller ikke. På innsugene kan jeg vel vaske med tynner(?), men har lite lyst å smøre tynner rundt på plastdekselet. Tips mottas med stor takk
Andii2k7 Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 break cleaner funker som fjell for å få fjernet dette
Muztang289 Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Silikonfjerner fungerer fett også.. Fungerte knall for meg!
maartn Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Dette er vel fastbrent olje? Om du ikke får det av, er alternativet (som jeg tipper veldig mange gjør) å skru av toppdekselet og polere det opp igjen, eller evnt. pusse det ned og ha på et nytt lag med lakk.
Muztang289 Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Det er mye ekstra jobb, men ja, da blir det som nytt.. Men det blir tilnærmet nytt, om han vasker med noe sterkt noe, som den bremse guffa som ble nevnt tidligre, silikonfjerner eller tynner. ( Tynneren, prøv å unngå å få dette på noe plastik.. ) Vil anbefale samtidig å bruke en fin stålklut, eller noe tilsvarende, for da får du dratt opp dritten fra "porene" mens du vasker med et sterkt middel.
Andii2k7 Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 dette er ikke fastbrent olje .. er vell ett slags stoff som ble sprayet på når motoren ble laget for å lissm beskytte mot ett eller annet .. det som også går and er å ta av de tingene som er gule å glassblåse/sandblåse dem om du har tilgang til dette .. er vell det som er mest effektivt ..
Gjest Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 var sånn min min e30 1.6. brukte div break clean og avfettinger, pusset for harde livet med skuresvamp og tannkost, fikk bort en del, men gikk tregt..
Muztang289 Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Nå har TS fått flere råd, han får prøve noen av dem, før han burde starte med større greier som glass/sandblåsing / sliping forså ny lakk osv osv.. =)
rolfi Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Skrevet Februar 16, 2010 Får prøve med bremserens og silikonfjerner Innsugene er et helvete å ta av, så jeg tar ikke de av om jeg ikke MÅ Takker for tips folkens.
Superbeetle Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Hva med stålull? Så kan du ev polere med autosol etterpå, etter hvor blankt du vil ha det.. Bremserens er bare til å få vondt i hodet av
Fliid Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Hensikten er å forhindre alu`n og oksidere med luft,
tommenke Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Kan prøve lakk fjerner med;) Kjøpt på nermeste malingshappe:) Det funker nokk tenkter eg;) Men som det står og heter.. DET TAR LAKKEN! Så ikkje rot det på andre ting;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå