Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får E46 320i til 70K med litt km på nakken, men du må nesten se hva du er ute etter. En E36 coupe med mtech er jo mye tøffere å se til enn en E46 sedan, men er en blikkboks mtp kollisjonssikerhet.

Hadde E46 318i som førstebil selv. Veldig kjekk bil, men savna alltid mer motor. Vil gjøre det samme med 320 etter min erfaring. Hatt 2,5L i de 2 siste bilene mine og da begynner det å hjelpe. :wink:

Forsikring er ikke hårreisende dyrt hvis man ikke har Kasko. Betalte 9K i ansvar på min E30 325 som er en av værstingene mtp forsikring.

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Forsikring er ikke hårreisende dyrt hvis man ikke har Kasko. Betalte 9K i ansvar på min E30 325 som er en av værstingene mtp forsikring.

Er ivertfall dyrt i Oslo. Har mye å si hvor du bor. Jeg betaler 13 000 i året på E36 318i Touring med garasje og 16 000km. Det er på delkasko! E30 325 havner sikkert på 20 000 her i Oslo :P

Skrevet

Bosted har ekstremt mye å si ja. Hadde kosta 25K for delkasko og 50K for kasko på e30n p meg. E36 325 er vel ikke noe særlig bedre...

Skrevet
Bosted har ekstremt mye å si ja. Hadde kosta 25K for delkasko og 50K for kasko på e30n p meg. E36 325 er vel ikke noe særlig bedre...

Det er galskap å forsikre bil med stor motor som 18-åring. :? Eneste utvei er godkjent ombygd bil. Som jeg nevnte tidligere i tråden slipper man da ganske billig unna!

Skrevet

Ja, så den bilen som var til salgs med ombygd motor, og fattern sier også at det er greit med penger i bakhånd og ikke sprenge budsjettet med en gang, fordi noe VIL gå galt :P

Når det kommer til forsikring hadde jeg sett for meg ansvar eller delkasko hvis det ikke koster mye mer (avhenger jo fra bil til bil). Og 18-år gammel gutt med BMW på østkanten av Oslo blir jo ikke akkurat billig... Men en det er vel nok med 150 gamp på en 3'er? :)

Skrevet
Ja, så den bilen som var til salgs med ombygd motor, og fattern sier også at det er greit med penger i bakhånd og ikke sprenge budsjettet med en gang, fordi noe VIL gå galt :P

Når det kommer til forsikring hadde jeg sett for meg ansvar eller delkasko hvis det ikke koster mye mer (avhenger jo fra bil til bil). Og 18-år gammel gutt med BMW på østkanten av Oslo blir jo ikke akkurat billig... Men en det er vel nok med 150 gamp på en 3'er? :)

Bor i Oslo selv, og forsikring er dyrt uansett. Er også 18, så veit godt hvordan du har det :wink: Det som er fint med delkasko er at du får tilbake pengene hvis bilen blir stjålet! Hvis du skulle gått for den ombygde har jo den 192 hk. Så da har du etter min mening, mer enn nok. Meeeen, mye vil ha mer! Tar nok ikke lang tid før 192 blir for lite :wink:

Skrevet

Hva som er nok HK kommer jo helt an på deg selv. En 320i vil sikkert føles små-sprek den første tida, men mye vil ha mer.

Greit å ikke ha for mye hk med en gang kanskje?

Skrevet
Hva som er nok HK kommer jo helt an på deg selv. En 320i vil sikkert føles små-sprek den første tida, men mye vil ha mer.

Jeg hadde nok for min del kræsjet bilen min både 3 og 4 ganger hadde jeg hatt 325 :wink: "Flaks" jeg bare har 318 da....

Skrevet

Ja, det er dette alle sier til meg, men vil jo ha rundt 150 iallefall. Sånn som det ligger ann nå lener jeg litt mot en E36 320i.

Skrevet

Bare jeg som aldri har problemer med å kjøre forbi med mine "kun" 120 hk??

Ser ikke noe poeng i å henge seg opp så mye i å måtte ha noe mer enn 150 hk i førstebilen...en betenktingssak er jo at det faktisk er en årsak til høye forsikringspriser på motorsterk bmw for unge førere :o

Vil tenke litt over det fattern din sier; er godt å ha litt penger i bakhånd - ting kan fort gå i stykker enten bilen er i 20tusen eller 70tusen-klassen, samt at statistisk sett er "bulke/krasje-sjansen" ganske stor de første årene - merk at jeg dømmer ingen spesielle men henviser til generelle tendenser.

Ville derfor kanskje gått for en litt rimeligere bil, med ålreit motor. E34 er visst noe sløv med 1,8, men bør flytte seg greit nok til vanlig trafikk med 2-liter 150hk, dvs m50motoren, som er teknisk bedre (drivstoff og effekt) enn den tidligere m20utgaven. Her har du også god plass, og e34 skal være en tight og fin bil å kjøre - komfortmessig e36 overlegen etter det jeg har forstått. Deletilgangen er også god, og brukte deler er å få tak i billig om du vil bytte litt slitte deler selv, man lærer fort om en vil/må - selvlært er vellært :)

Har ikke saumfart finn for deg, men linker til det første aktuelle treffet jeg fant på 5-serie fra 88-95 - bør jo være en grei pekepinn på hvor jeg vil hen, og bilen så ærlig talt ikke verst ut i det hele tatt!

Skrevet

mitt råd. kjøp en helt ok e34 rekke sekser. grise billige deler viss noe skulle gå galt og er sprek og god bil:) har selv en og har sikkert kjørt den litt harer en det du har tenkt til(A) og mye går i stykker men er aldri noe problem og skrape sammen 500-600kr til ny diff eller mellom aksjel osv:) lett og skaffe og lett og bytte;)

Skrevet

Tja, jeg kan jo ikke ha mindre krefter enn bilen jeg øvelseskjører i nå da :P

Om du har kjørt den hardere enn jeg kommer til skal jeg ikke uttale meg om, men når tiden nærmer seg mer så skal jeg prøvekjøre alle forslag for så å sammeligne det jeg har råd til :)

Skrevet

En bil blir alltids sløv etterhvert, E30'n min var jo også temmelig sløv følte jeg, du kan tenke deg hva jeg føler nå med en 318i...

Om du har lav inntekt ville jeg gått for en E36 i bra stand, her er også tilgangen på brukte deler stor på forumet her, og styling trenger ikke koste skjorta dersom du vil hive slikt på :)

Skrevet
En bil blir alltids sløv etterhvert, E30'n min var jo også temmelig sløv følte jeg, du kan tenke deg hva jeg føler nå med en 318i...

Om du har lav inntekt ville jeg gått for en E36 i bra stand, her er også tilgangen på brukte deler stor på forumet her, og styling trenger ikke koste skjorta dersom du vil hive slikt på :)

1+

Veldig enig med deg der. Mitt inntrykk er også at E34 er relativt mye tyngre enn E36. Ikke sikkert det er som natt og dag mellom en E34 520 og en E36 318! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...