Gå til innhold

M50B25 går ikke med M50B20 hjerne

KKise
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet med en 402 hjerne til min M50B25 som har 405.

Dette skal gå fint over hverandre, det fungerer prikkfritt for en kamerat av meg.

Problemet er med en E34 som er byttet motor fra M20B20 til M50B25 non-vanos.

Når jeg prøver å starte opp denne med 402 hjernen, så starter den og stopper igjen med en gang, som om man skrur av tenninga i det den starter.

Jeg prøvde 402 hjernen i en kamerat sin E34 med M50B25(405), og den startet og gikk helt fint.

Er det noe som kan mangle for at den skal oppføre seg sånn ?

Fikk prøve 405 hjernen fra den E34 til kameraten min, og da startet den og gikk som den skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bör se till att skaffa rätt styrenhet för det kan vara givare och annat som skiljer också, så inte alltid det går att byta sådär.

M50B20 har normalt andra värden för luftmassamätaren (luftmassamåler) och även lite annan tändning och lambdamappar. Finns nämligen både 525i och 520i med 402 ecu. Därför kan det va så att din kompis har en 402 från en 525i.

Mvh//A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vanos.

Kompisen min har 525i med originalt 405 ecu, men den går fortsatt med 402 ecu fra 520i.

Han har også samme Lmm som meg, lambda og givere er jeg ikke helt sikker på, men skal jo ikke variere så mye på m50b25 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan göra om du vill, är att kolla vad du har för mjukvaruversion på chipet i de båda boxarna så kan jag kolla i programmen vad som skiljer. Jag har inte alla mjukvaruversioner men med lite tur kanske jag har dem ligger som du har i boxen och då kan jag kolla här.

Det sitter en kliserlapp på chipet med mjukvaru version på.

Mvh//A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du setter inn en trimchip i 402 styreenheten, så går den nok.

Det tror inte jag ;) det är nog kört ska du se..

Men jag kan jämföra mjukvarorna , så kanske man kan lista ut vad som gör att det inte funkar.

Jag tror fortfarande på det att tex LMM linjäriseringen är för M50B20 osv som påverkar det.

För det sitter heller ingen unik EWS kod i någon av dessa ecu, så ska inte heller vara så att den bryter på grund av det. Hade det varit en tex MS41 så hade det berott på EWSen.

Mvh//A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...