aottesen Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Akkurat kjøpt meg 1-serie, og har mye spørsmål. Ser det er ganske mye plastikkdeksel under bilen, men er det fortsatt lurt å tectylere? OPPDATERT: Har nå hatt inne bilen til Mercasol-behandling hos Stord Antirust. Bilen, som bare er tre år gammel (og bare har en halv, norsk vinter på samvittigheten) hadde faktisk tegn til overflaterust på noen sveiser og på en del understellsdeler. Ingenting kritisk, men ABSOLUTT en tankevekker! Rusten er tatt, og bilen har fått full understellsbehandling med tynn- og tykkolje, og kommer nå ikke til å ruste med det første. 4500,- for komplett tre-dagers behandling er ikke stort mer enn prisen på første runde med understelsdeler som ruster bort
takaasen Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Spurte Bavaria om det når jeg fikk min nye e82, fikk beskjed at det ikke trengde noen for for understells behandling. hadde jo garenti. Men jeg mistenker at det er som alle biler, di ruster. men kankje ikke før garentien er går ut. Er jo kjekt for fremtidige eiere. Har ikke brukt min bil på vineren ennå, men jeg skal levere min inn før neste vinter sesong. Bor i rogaland og der brukes det ekstremt mye salt på veiene. Det er jo under alle dekslene det får sette seg og gjøre u gang.
aottesen Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 Samme i Bergen. De er ute og salter rett etter å ha sett 5-dagers varselet på NRK, hvor det meldes om mulige snøbyger "neste onsdag.." Tror jeg gjør det jeg også. Koster ikke så fælt, og om det holder rusten borte en del år ekstra, er det vel verdt pengene.
takaasen Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 http://www.antirustspesialisten.com/pdf ... N-GANG.pdf
aottesen Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Skrevet Mars 6, 2010 Takk for den! 4375,- var jo ikke all verden heller. Får man noe form for garantibevis på dette?
takaasen Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Gammel post, men relle vant. Min e82 er ikke tectyler enda. var under bilen når jeg monterte EBC bremser. var tydeligt tein til rust på understells delene. denne bilen er snaut 2 år gammel ikke kjørt på vinteren. så ja tectyler bilende deres!
aottesen Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Jeg leverte min inn til Mercasol-behandling for to uker siden Var spor av overflaterust på bærearmer etc, så var godt å få gjort noe med det! Så nå ruster den ikke på en stund, for å si det slik. Så det tøt ut av bakluken, så regner med bilen er fylt til randen med grom-stoff
Tiller Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg vet at flere antirust steder også gir en oljebehandling av bilen for litt over 1000lappen. For de som ikke har så god råd, eller eldre biler er det et alternativ før saltføret setter inn.
S.Arnesen Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg vet at flere antirust steder også gir en oljebehandling av bilen for litt over 1000lappen. For de som ikke har så god råd, eller eldre biler er det et alternativ før saltføret setter inn. hva har det med dårlig råd og gjøre? Det er kun ett tilfelle der tectylering er bedre enn oljebehandling, og det er når bilen er speller ny. Tectylbehandler man en bil der det har begynt å reagere vil man bare legge en hinne på utsiden av metalet og metallet får ruste i fred under tectylen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå