S.Hafsmo Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 jeg skulle prøvemontere clutchdelene i garasjen i dag for å unnga uhyggelige overraskelser ved ombygging, og ser det at vedkomne som har demontert girkassen har slørvet no jævlig og laget et hakk i røret med vinkelkutter, slik at det nå er ubrukelig. har dog et liggende, men dette er fra en 520i (tror jeg) og har ikke en "kveil" på røret som går inn på slavecyl. slik jeg har på 540'n (nr. 17 på bildet under) 520: hva er formålet med denne ekstra rørlengden? er det en form for kjøling av clutchveske, eller er det for å få en slags akkumulatoreffekt? hva skjer om jeg monterer et "rakarør"?
JonEldaR Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 veit ikkje hva kveilene er godt for, men det kan hende at røret fra 520`n ikkje passe på 540`n. Er ikke sikker på hvilken dimensjon det er på røret til 540, men det var vertfall forskjell på røret på en 518 og M5`n.
S.Hafsmo Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Skrevet Februar 18, 2010 det ser ihvertfall likt ut, har ikke prøvd å fysisk skru det fast i slavesylinderen men det ser tilnærmet 100% likt ut i koblinga.
JonEldaR Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 godt mulig det er lsamme, men di såg veldig like ut di jeg hadde også, helt til jeg skulle skru sammen, var littegranne større skrukoblinger til den på m5`en bare:p
S.Hafsmo Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Skrevet Februar 18, 2010 såpass ja. da skal jeg gå ut i garasjen og teste litt.
JonEldaR Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 det kan være lurt, slike ting som er kjedelig å møte på når man stresser med å bli ferdig fann jeg ut:p
S.Hafsmo Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Skrevet Februar 19, 2010 nå har jeg testet, og røret passer i slavesylinder, så da var det bare å finne ut om man merker noe til at man mangler den ekstra runden på røret.
AlXz Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Mener det var litt ekstra rør/"kveil" som du kaller det på 520 e34 touring jeg hadde tidligere.. Har liggende slavesyl med røret på tror jeg.., kan sjekke..
Bonden Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Jeg mener den ekstra kveilen skulle gjøre så at røret ikke knakk pga vibrasjoner fra motor /gir .
Mikael Alpina Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Bremserørene er også kveilet et par runder, fikk vite at det var for å inngå vibrasjoner i pedalen.
Fliid Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Har fjernet denne uten å tenke stort over det, merket ingenting Ikke har det knekt heller.
korny Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 er for og ta opp vibrasjoner som bonden skriver.. motoren vibrerer i annet tempo en karosseriet. dette er en vanlig ting på rammebiler (eks.pajero) med bremserør og alle "faste" rør. ingen pes og drite i, men det er der for en grunn!
DieselVegard Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Jeg mener den ekstra kveilen skulle gjøre så at røret ikke knakk pga vibrasjoner fra motor /gir . Riktig! Bremserørene er også kveilet et par runder, fikk vite at det var for å inngå vibrasjoner i pedalen. Feil!
Fliid Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 DieselVegard, da kan du jo fortelle hva misjonen til dette er, siden det er feil? : ) Eller om det har noe misjon, eller om det i det hele tatt er kveilet. Kan ikke si jeg har lagt merke til det, hm. ? Korny, ja, BMW er ikke bygget på tilfeldigheter, men noen lever litt farlig, å kutter ut denne " krøllen " : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå