Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede

Anbefalte innlegg

• Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Skrevet
Masse godværsdager i Rogaland i det siste vil jeg tro? :P fått motoren oppi enda? :)

x2 ??? :)

Ja men det hjelper ikke så lenge den jævla :twisted::twisted::twisted: motoren bare lekker vann. så ja jeg har hatt motoren i bilen og så utigjen 2 ganager nå. skal trykk teste den mens jeg har den på bukk i kjelleren.

Er i USA til juni, så blir ikke gjort så mye før det. klarte å mose wastegaten når jeg skulle ha motoren inn i kjelleren sistgang så jeg får kjøpe ny. se om jeg finner noe annet gøy og i samme slengen.

• 5 weeks later...
Skrevet

Da er jeg hjemme igjen fra USA.

Fikk med meg noen småting i år også.

et sett med MSD spark plug wires (8 stk da har jeg dobbelt sett.

En orginal Lamda sensor kosta meg 460kr.

Klarte å knerte waste gaten når jeg heiv inn motoren, så då måtte jeg kjøpe ny.

Så hadde jeg glemt at jeg trengde luft filter så jeg kjøpte meg med det også.

h8z63g1abz5l8icwufkh.jpg

by7102aauc3sqjqbwkxy.jpg

9u3e9kzz1nqh7mqbu6ix.jpg

58s5qqm5kflqdyb7a02q.jpg

Skrevet

Fikk styrt litt med motoren i dag. Fant ut at det var like stress å blokke alle vann slangende så jeg lage et lite oppheng til radiatoren i stede. Slik at jeg eklere kan fylle på vann og koble til meste parten av vann slangende. Fant en lekskje, pyssi nok er det på andre siden av hvor jeg fant lekaskjen når den stod i bilen. Er den stussen som går fra toppen og til radiatoren. Var en del korrodering slik at pakningen ikke klarte å få det tett. Har på ført en streng med RTV silikon. Skal stå til imorgen til tørk. Teste på nytt da. Jeg håper at vannet rant fra den ene siden og igjennom hulrommet mellom blokk og front dekselet. Får se i morgen.

0fizvtilw058qnfry0v7.jpg

fz730ke3kcolu957ezbk.jpg

6pf1njysnnhu3dmiz0gb.jpg

Skrevet

Fått på alle vann slager og radiator, fylt på vann ingen lekasje ennå :roll: . Fylt på motor olje, og mesteparten av alt dill og dall.

Satt på ny forge wastegate actuator og laget MSD tenplygg kablene. må få laget slanger til tumgangsregulatoren så er det bare å starte.

l69opay6yky7jhh4axv7.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...