kbpE30 Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 hei har byttet motor. 520 vanos 24v til 525 n/vanos. motor går rundt men tenner ikke byttet også ecu.lmm og ledningsnett. spm: hvor henter ecu strøm og jording fra? har ikke strøm på de releene som er der ecuene sitter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 Om du har feil på kamføler eller triggerføler, så får du ikke gnist. Hvilke relèer snakker du om ? Batteriet er bra ? Styrespenning til ECU kommer fra motorkontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2010 oki skal prøve å bytte om. batteri er nytt så det går ikke direkte strøm inn på ecu. med tanke på størrelesen på kabelen som går inn der releene sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 DME sitter ikke med spenning, så lenge du ikke har aktivisert nøkkelen. Når du vrir nkkelen, så du hører bensinpumpen går, da har du aktivisert ett relè som heter Engine control module Relè. Da får og DME spenning. Det er da via sikringsboks. Men styringen såadn går vi motorkontakten. Kinnig f.eks. Resten er internt. Blir pluggene våte av bensing etter litt kinning ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2010 har ikke hatt av pluggene nei. tok av toppen av den ene koilen og la den til jord. har også prøvd start gass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 så på et annet teknisk her på forumet. der de sier noe om 402 eller 405 ecu. har dette noe betydning for mitt problem?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2010 dette DME relelee. hvor stter det. og hva står DME for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 ingen som kan svare på DME. hva betyr det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 DME er bare ett annet ord for styreenhet. Styreenhet for bensin heter DME = Digital Motor Electronics , Styreenhet for Diesel er DDE = Digital Diesel Electronics ECU er ett begrep som man kan bruke for begge. ECU = Engine Control Unit Jeg tror ikke nummeret på DME er årsaken til problemene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 oki takk for hjelp. fåreløbi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2010 må jeg bytte lamda sonde også? med tanke på eksosblanding? osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2010 da har verksted fått motorn til å tenne og starte.. da er d bare resten igjenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 Og årsaken var? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 ja, nå lurer jeg og. Blir spennende å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå