wicky124 Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 er det forresten ulovlig å la bilen stå på tomgang????
Simpel Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Unødig tomgangskjøring er ulovlig og kan straffes med 5000 i bot. Svært sjelden det slåes ned på, men i det siste har de gjort det i Bergen siden lufta der har blitt så dårlig. Skulle ikke forundre meg om tyveriet blir henlagt men bilens eier får bot for unødig tomgangskjøring...
kbteknik Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 er det forresten ulovlig å la bilen stå på tomgang???? det er ihvertfall lisså lurt som og reise hjemmefra og la utgangsdøren stå åpen... heller ikke så enkelt og få hjelp fra forsikringen når man lar bilen stå med nøklene i..
Werther Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Selv om dere skriver mye tull i tråden er det ikke tvil om at de to byene er ganske belastede områder med mye vinningskriminelle og narkiser. Hvis dere ser i statistikken ser dere at Telemark ikke kommer så bra ut, på noen områder verre enn Oslo: http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim_ta ... 17-03.html Når jeg søkte litt på temaet fant jeg fort blant annet http://www.op.no/nyheter/article4854939.ece og http://www.ta.no/nyheter/article4909947.ece. Det er ikke tilfeldig at TV-serien Politiet på TVNorge har et filmteam som følger patruljer i Skien/Porsgrunn.
EirikL Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Fisk og Wacman, det var et par kostelige kommentarer her Det virker som fokuset på Skien/Porsgrunn er stort for tiden. Jeg kom over en annonse for et par dager siden der en kar i Skien skulle selge deler fra en E36 M3. "Lurer på om det er tjuvgods", tenkte jeg, før jeg måtte si til meg selv at "nå må du skjerpe deg". Men det er kanskje lett å stigmatisere når man hører om såpass mange episoder fra det samme området på kort tid?
Fliid Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 EirikL, du har hvertfall fornuft. Du bruker hodet du er utdelt. Jeg er meget forsynt med disse møkkatrådene som til stadighet dukker opp. Og de som uttaler seg krasst er folk som ikke tilhører Telemark, overhodet. DEt er for meg uforståelig. Jeg kan ikke uttale meg om kvinne sminke,for det kjenner jeg ikke til. Men jaggu kan man kritisere en by eller flere uten å være derifra /bo der. At tråden ikke er stengt for lenge siden er uforståelig. At bimmers.no bidrar til å skape dårlig omtale om ett BMW miljø, det er utrolig. Jeg har åpenbart hatt for høye forhåpninger for denne siden. Dere gjør det så vanskelig å få til ett godt miljø, når det stadig skal slenges dritt.
Werther Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Skal du heller stikke hodet i sanda bare fordi du bor i området, Fliid? De som gjør det vanskelig å få til et godt miljø er alle kjeltringene som stjeler biler og deler fra hverandre, akkurat som man ser i Cosworth-miljøet. Bedre at folk er klar over hvordan situasjonen faktisk er, enn å overse problemet fullstendig.
Fliid Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Jeg stikker ikke hodet i sanden. Noen ønsker vel gjerne å fokusere på det negative. Hvorfor vil man da ikke fokusere på det positive isteden? Ser ikke at man kan komme med en vettug forklaring på dette. For negativ tankegang fører ingen steds henn. : )
Snusfenrik Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Skal være såpass ærlig at når jeg leser og hører om flere saker på så kort tid, så begynner man å lure litt. Blir fort sånn når en selv kun kjenner til plassen igjennom nettopp negative ting en hører og nyhetssaker som ikke er helt heldige. Senest dette i dag: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593520
kbteknik Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 kan muligvis ha noe å gjøre med at det er i telemark bmwmiljøet er størst. vet ihvertfald at grenland er den plassen der flest e30 m3 er registrert.
oddis Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 De kriminelle ødelegger ihvertfall stort for dere som driver lovlig og med ren samvittighet. Dumt at et stort BMW miljø blir såpass ødelagt. Det som ødelegger mest er når profiler i slike miljøer blir tatt med buksene nede. Og når det skjer, så tar det litt tid før folk glemmer. Jeg snakker nå generelt, og ikke om Grenland/Skien/Porsgrunn. Se bare på Cosworth miljøet. Jeg spyr når jeg ser tildigere biltyver får spalteplass på forsiden av norske bilmagaziner, da mister man all tiltro. Snørrvalper som stjeler biler fordi de ikke har annet å finne på er ikke det samme. Når profiler begår overlagte handlinger kun for egen lyst, og mangel på kapital, er definitivt det verste. De vet hva disse bilene betyr fra dem de stjeler, noe som gjør de til enda større avskum.
SofaKingFresh Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Hahaha. Kan ikke gjøre noe annet enn å le.. Ja, alle vi i Skien/Porsgrunn er jo tyver Finnes jo ikke annet enn ColorLine busser her, tyver og narkomane. Og vi som er normale, men sloss litt ekstra på byen i helgene da... Det er så fint at dere drar SÅ MANGE under ÈN kam. Sier ikke dere drar ALLE, men veeeeeeldig mange. Dere tørr jo nesten ikke dra til Grenland sier dere? Da syntes jeg dere drar den ALTFOR langt!
Just-turbodiesel Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 forventer du stort av bimmers-medlemmer sofakingcrash?! Det er ungguttær med sansen for allminnelige biler som e30, man skal ikke forvente det helt store da heller på andre områder, stigmatisering og utskjelling er gjengangere blant enkle sjeler, forhåpentligvis vokser de opp de også en gang
SofaKingFresh Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Haha, så vittig. Du vrei og vendte på brukernavnet. Sånt gjorde man når man var små. MartinPartin for å ta et eksempel. Da veit du jo hva du kan bruke neste gang
Snusfenrik Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Skjønner godt at mange fra området føler seg uthengt når det blir en del tråder her, tråder med mange mindre heldige kommentarer, som til tider blir litt generaliserende. Det at det skal være et stort bmw miljø der og at det går ut over brukere på forumet, det gjør jo at en del av sakene blir lagt merke til av oss her på bimmers. Da blir det fort til at en gjør seg noen tanker, tidligere saker huskes og man får et litt skjevt syn. Dette får fort utløp hver gang det kommer opp en sak fra området, bmw eller ikke. Jeg tror ikke at de fleste her ser ned på folk i bmw miljøet der nede, men at noen har i bakhodet at det finnes en del dårlige elementer som er glad i bmw der, det kommer en ikke unna. Jeg tror ikke det er en større andel dårlige epler der enn andre plasser, men her er det altså bmw det går i. Det er sikkert et flott miljø som driver med bmw der, synd at disse få uærlige folkene stadig setter dere i dårlig lys. Trist og dumt, håper de skyldige blir tatt og at folk ser forbi fordommer. Oddis kommer med et godt eksempel med cosworth miljøet, la ikke det samme skje med bmw miljøet. Ingen vonde tanker fra min side i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå