kbteknik Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 For meg så begynner dette å bli personlig. Jeg er ikke født i Skien/Porsgrunn, men jeg bor her i Grenland (fellesbenevnelse for Skien/Porsgrunn). Flere av medlemmene på bimmers.no slår nå alle under en kam. Jeg sitter nå med en følelse av at jeg er kriminell, fordi jeg bor i Grenland, og det på bakgrunn av "skittkastingen" som nå forgår i denne tråden og andre tråder. Hva har jeg gjort? Jeg er en "voksen" person med familie, med interesse for BMW. Ikke har jeg stjålet noen bil, bildeler eller gjort noen forsøk på noen form for kriminell handling, og ikke har jeg tenkt til det heller.Det er faktisk sårende å lese det dere skriver. Jeg er en innflyttet nordlæning som er blitt godt mottatt i Grenland, har opparbeidet meg ett greit nettverk av bekjente og har faktisk ikke opplevd noen for negativitet ved å bo i Grenland. Har samboer fra Bamle, og med henne fulgte hennes familie. Verken vi (familien), mine venner eller kolleger har opplevd noen form for negativt ved å bo i Grenland. Vi koser oss med både kyst, fjell og BMW. Har ikke hørt at noen av dem jeg kjenner her i Grenland, verken familie, venner eller kollegaer at de har opplevd eller blitt utsatt for noen for kriminalitet. Jeg har blitt glad i Grenland og dem som bor her, fordi jeg har blitt så godt mottatt. Jeg kom hit sommeren -99 kjente bare en person den gang, og nå har jeg ett større nettverk av familie, venner og kollegaer som jeg aldri kunne ha oppnådd der jeg kommer ifra. Jeg er sikker på at mange av dere her på bimmers.no sitter å leser hvor folk er fra når det er snakk om deler til salgs, men når dere plages og lager tråder om problemene dere har med bimmern, da takker dere for råd og veiledning, men registrerer ikke hvor personen som hjalp dere er fra. Det sitter mange fra fra Grenland som gir dere råd og veiledning her på bimmers.no, men vi får ikke "creed" for det. Vi er liksom bare kriminelle... Men der tar dere feil!!! De fleste av oss er lovlydige personer med interesse for BMW. Greit, skal innrømme at det finnes ""råtne epler" i Grenland, men det finner man overalt. Også i den byen nordpå som jeg er født og oppvokst i. En annen ting som irriterer meg er alle de "linkene" til nyheter i media om en kriminell handlig i Grenland og hvor de mistenkte har kjørt BMW. Hallo!!! Det er bare tilfeldigheter... Det er som regel ikke folk som har noe med oss "BMW-miljøet" i Grenland å gjøre. Da tenker jeg på "oss" som er medlemmer av BMWCCN, bimmers.no og som stiller på treff og lign tilstelninger for interesserte. Vi ønsker ikke å bli assosisert med kriminelle da de fleste av oss er vanlige, hardt arbeidene mennesker som har BMW som hobby ved siden av familie og vanlig arbeid. Håper dere medlemmer her på bimmers.no tenker dere om før dere poster noe "negativt" neste gang. Vi er bare mennesker og som alle dere andre medlemmer her på bimmers.no er vi også stolte av den byen, tettstedet eller bygda vi enten er fra eller bor i akkurat nå... På samme måte når vi er stolte av at Norge vinner gull i OL... som skulle jeg ha sakt det selv
fish Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Fish: Jeg var selvsagt livredd for bilen min når jeg fant ut at du var ifra skien. På det treffet vi var på i Sarpsborg Hehe... Du trenger ikke være redd for meg, er ikke ute etter småbiler. Er bare intr i store biler som 5 og 7 serie. Tilbake...
Fliid Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Wacman, voks opp. Det er vel å bra at dette er ett forum som man kan diskutere løst å fast, men det ble intenst med tråder om grenland og negativ omtale. Selvfølgelig blir jeg forbanna over det, at det foregår kriminelle handlinger som ikek kan forsvares på noen måte (selvfølgelig) og at dere henger dere på, som blodigler som faen ikke har fått smakt noe på en stund. Jeg er fra Skien, født og oppvokst. Om denne tråden hadde omhandlet hjemstedet til en av moderatorene på dette forumet, så hadde det ikke vært mangel på finne en grunn til å stenge den. Jeg tråler rund omkring i grenlands regionen (og litt utenfor) med klubb effekter, for våre medlemmer. Hva tar jeg for frakten, ingenting. Fordi jeg elsker dette miljøet, fordi jeg elsker bilene, og fordi jeg syntes vi har den aller beste gruppen av klubb medlemmer. Det er ikke snakk om å legge lokk på noenting, for alle kan lese aviser. Alle byer har folk som gjør kriminelle handlinger. Men fy faen å masse flotte folk vi har i denne regionen! Kunnskaper, det råder det masse av. Ferdigheter, det råder det masse av. Bimmers er en flott plass å diskutere saker å ting, men mange ganger blir det så dumt a man må sitte å flire. Jeg er ingen kriminell type, gjør alt etter boken, men hvem ser det, jo de som bor her nede. Problemet med forum at det blir så upersonlig at noen blir så store i kjeften at ting faller ut av munnen, som egentlig burde bli værende inne. Kontakt meg gjerne for en debatt om grenland, jeg skal med glede stå for at jeg komemr fra Norges herligste plass. Vi har ett miljø dere utenfor ikke kan forstå . Vær misunnelige, ikke fulle av hat ; )
wabby Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Flott å se at det er en del Grenlandspatrioter her. Selv har jeg en blandet følelse om Grenland, men det er meg (ja, jeg har bodd i Grenland, og til og med hatt et innbrudd og to tyverier). Byen(e) er helt OK, men de fleste har en tendens til å emigrere til Bamble eller til hytta om sommeren, så dette er langt ifra noen sommerbyer, selv har jeg funnet kjærleiken i Kr.sand men har fortsatt mange venner og bekjente i Grenland. Jeg tror manges frustrasjon her ikke er rettet direkte til noen personer her på bimmers, spesielt ikke dere aktive. Langt ifra.... MEN, det er jo ikke til å stikke under stolen at det er noen rottene epler i/ved Grenland. NOEN HELT FORJÆVLIG ROTTENE EPLER for å si det pent. Om de kommer fra utsiden og inn til Grenland for å gjøre vinningsforbrytelser eller om de er fra Grenland selv kan man bare spekulere i. Man har mange tettsteder og plasser rundt Grenland (dalane, siljan, notodden, bø, hvittingfoss, drangedal, etc). Problemet er nok heller at disse rottene eplene er såpass aktive og ekstreme at folk legger godt merke til det. Og synd å si, men vi mennesker er mye "flinkere" å legge merke til dritt og negative ting enn å gi ros. Har selv hjulpet mange folk på forum, brukt timer på finne løsninger etc, men svært fåtall sier takk. Tok meg samtidig litt tid på nettet for å finne ut om dette meg Grenland og kriminalitet. Det viser seg at Grenland er verre enn Oslo på vinningsforbrytelser og annet smått, mens Oslo er verre på Ran og vold. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.6882394 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.3469956 http://www.varden.no/nyheter/ungdom-er- ... e-1.327979 Er det nå rart folk kan reagere på det? Nei! Til Fish og Fliid, merker at dere tar dette meget personlig. Jeg kan forsåvidt forstå dette, for selv om det er bemerkelsesverdig så er det ikke nødvendigvis alle som ser noe til dette eller kjenner seg igjen. Jeg tror heller ikke alle her vil putte alle under en kam helt uten videre. Men jeg tørr nesten å strekke meg så langt å si at noen av disse råtene eplene må drive organisert....
Rabies Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Jeg har ikke så mye erfaring med grenlandsområdet, men jeg hentet bilen min i porsgrunn og er i hvertfall storfornøyd med den. Og så har jeg jo vært der og handlet M3 speil av Kai-P. og var fornøydmed dette også. Får også inntrykk av at det er et stort og svært godt bmw-miljø i dette området, som fliid (som forrseten virker som en stor "resurs" i miljøet) som tilbød meg å ta med meg bilen jeg skulle se på hjem til han for å låne løftebukk og sjekke understell o.l, Men i alle miljøer finnes det drittsekker og det er nok her noe av "problemet" ligger. Med et stort miljø følger større sjanser for uønskede personer/handligner. For å oppsummere så tror jeg ikke det er mer problemer her enn andre steder om man skal se ann størrelsen på miljøet og regne ut positivt og negativt prosentvis. Snarere tvert imot
Wacman Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Som før nevnt, var dette en fleip - om dere ikke likte den, var det synd, men det bør da i det minste være mulig å forstå at det da IKKE var et forsøk på å henge ut noen.. Får da være grenser for hvor mye man skal måtte bukke og skrape fordi noen er i overkant hårsåre.
Wacman Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Men jeg vil allikevel be dere om unnskyldning, fish og fliid og andre som ble fornærmet av den i retrospekt noget lusne humoren jeg prøvde meg på. Jeg meldte meg ikke inn på dette forumet for å fornærme eller krangle med folk, tvert i mot. Er her for å diskutere BMW og ting rundt med likesinnede.
fish Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Er ikke snakk om å være hårsår. Er bare dritt lei alle negative innleggene om Grenland. Er inne på bimmers.no så og si daglig, og det er den negative repeteringen man blir lei av. Er selv en "rund og tålmodig" person, skal mye til før jeg sier ifra. bmwkizn; hvis du regelmessig var inne på bimmers.no og det stadig vekk ble skrevet innlegg om at den stereotype trønder har bart og skinnvest, du ville sikkert tatt det som en spøk til å begynne med, men etter ei stund hadde du også garantert blitt lei av det. Nettopp fordi du kansje ikke har bart og skinnvest, men likevel er en trønder.
bmwkizn Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Ja syns jeg hører/leser det at trøndere har bart og skinnvest hele tiden jeg (kansje ikke her på forumet) Men jeg ler av det, bestandig gjort. kan ikke gå å irritere meg over sånt. Men ettersom alle snakker om kriminaliteten på plassen, så må det jo være en grunn? Jeg legger heller ikke skjul på at mange trøndere har/har hatt bart å skinnvest. men så lenge jeg ikke bruker det, så driter jeg i hva andre sier. syns det er komisk jeg. Så lenge du har ditt på det rene, så har jeg å villa bare ledd av det hvis jeg var deg Hvis ikke så får mange her en undeholdning i å terge om det. Og da blir det ikke stort bedre
Rabies Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Pøh, du kjøpte deg jo skinnsetene i E36'en fordi de matchet vesten din
bmwkizn Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Pøh, du kjøpte deg jo skinnsetene i E36'en fordi de matchet vesten din U got me.. jeg må nesten inrømme den da
Rabies Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Må bare kjøpe deg noe strihåret stoff til å trekke dørtrekkene med nå, som matcher barten så har du en ekte trønderbimmer
bmwkizn Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Må bare kjøpe deg noe strihåret stoff til å trekke dørtrekkene med nå, som matcher barten så har du en ekte trønderbimmer Ja jeg er på leting men sannheten er at jeg sydde setene av de gamle skinnvestene mine
SofaKingFresh Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Hahaha. Godt noen kan ta ting med et smil. (Snakker om Bmwkizn og skinn-snakken ) Vil ikke si jeg er hårsår, men som fish sa, så er jeg rett og slett drittlei av all den negative driten som har blitt sagt her på bimmers om Grenland. Kan vi ikke bare la det ligge? Om folk ikke tør å dra ned hit, for de er redde for deler på bilen, eller hele bilen, så la vær. Om de ikke liker Grenland i det hele tatt, så ikke engang si det da? Hold ting for deg sjæl. Min mening : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå