pIMp Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Nå var det du som mente jeg ikke kunne bruke data og startet med personangrep. Det er ikke bare jeg som reagerer på disse uttalelsens dine om hvor ille alt er i Grenland. Gjennom flere poster i denne tråden forteller du om hvor mye kriminalitet det er der, om hvordan folk flytter fra området, og hvordan hus/leiligheter er så mye rimeligere der. Alt dette basert på at du har bodd der og hatt 2 tyverier. Når jeg finner statistikk som viser at fakta faktisk er helt motsatt, da avfeier du kriminaliteten i Kristiansand, som noe forårsaket av noen få problembarn og øst europeer. Det er kanskje på tide at du innser at dette temaet er litt mere kompleks en hvordan du fremstiller det. EDIT: Du har også dradd inn alle nærliggende kommunene i en av dine poster så å referere til kriminaliteten i hele fylke er langt ifra irrelevant. EDIT: Tar meg også friheten til å lime inn dine innlegg siden du er så glad i referanser. At det er mer komplekst er det ingen tvil om og har jeg aldri nektet for, og for å drive en slik utredning så krever det litt mer enn en tråd på et forum. At jeg baserer mine uttalelser på at jeg har bodd der ser jeg derimot ingen problemer med. Det har gitt meg en oppfatning og inntrykk litt nærmere enn andre som ikke har hatt sin fot der mer en det tar å kjøre igjennom fylket. Kan nå ikke påstå at dine statistikker viser det motsatte, det de viser at at Vest-Agder lå over. Hadde det vært det motsatte så hadde jo Grenland vært et paradis. Problemet her er at du klarer ikke å se/forstå poengene mine når jeg nevner dem, du krever hele utredninger, noe jeg ikke ser som en nødvendighet i denne tråden. Men min oppfatting av deg er at du er ute etter å henge meg i et dårlig lys enn å ta en konstruktiv diskusjon. Uansett hvordan vi hadde vridd og vendt på denne diskusjonen så tror jeg at du har gått inn for å være kverulerende og uenig (og nå som jeg har nevnt dette, så kommer du sikkert il å nekte på dette og ). Det er også naturlig å dra med nabokommuner når man ser på kriminalitet i en by/område. Det trenger ikke å bety at alle kriminelle handlinger som skjer i en by er gjort av folk som er FRA samme byen, de kan være fra nabokommuner etc. Men der er vel du også uenig.... Faktum er at du trenger ingen hjelp til å stille deg i et dårlig lys. Poenget var bare å få frem at dine påstander om grenland ikke representere fakta, men dine egne meninger basert på synsing. Hvis du synes det er OK å stigmatisere nesten et helt fylke basert på synsing, så må du gjerne gjøre det. Du kan derimot ikke forvente at andre skal godta at du kommer med tildels kraftige beskyldninger basert på 'at du har bodd der'. Jeg har bodd over 20 år i grenland og områdene rund, så når det kommer til synsing basert på å ha bodd der kommer du nok til kort
wabby Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Faktum er at du trenger ingen hjelp til å stille deg i et dårlig lys. Poenget var bare å få frem at dine påstander om grenland ikke representere fakta, men dine egne meninger basert på synsing. Hvis du synes det er OK å stigmatisere nesten et helt fylke basert på synsing, så må du gjerne gjøre det. Du kan derimot ikke forvente at andre skal godta at du kommer med tildels kraftige beskyldninger basert på 'at du har bodd der'. Jeg har bodd over 20 år i grenland og områdene rund, så når det kommer til synsing basert på å ha bodd der kommer du nok til kort Å basere seg på erfaring og synse om noe er to vidt forskjellige ting. Kanskje jeg har vært uheldig med deler av nettverket jeg var borti og noen av de folkene som jeg omgikk med, eller kanskje du bodde på "beste vestkant" og har hatt det veldig greit.... Ikke vet jeg... MEN, det jeg vet og du kan være enig i er at: Du og jeg har to vidt forskjellige oppfatninger av Grenland og kommer aldri til å bli enig.
Hansen_ Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Hehe. Denne tråden tok en artig vending. Selv er jeg fra Oslo. Det kryr av narkomane, trygdemisbrukere, horer og div andre som ikke akkurat bidrar til BNP. Har ved flere anledninger hørt akkurat det Grenlandsfolket kicker for her. "Oslo er bare full av kriminelle" etc etc. Men det driter jeg i Jeg tror ikke trådstarter er ute etter å generalisere samtlige mennesker fra Grenland som kriminelle. Men det er vel litt påfallende at veldig mange stjålne BMWer enten er stjålet i Grenland eller funnet igjen der ? Selvfølgelig ikke ALLE, men en god del tilfeller har det jo vært. Tanken har faktisk slått meg også. Er det veldig mange biltyver i området eller er BMW-miljøet såpass etablert der at de som får bilen sin frastjålet faktisk legger det ut på forumet ? Er sikkert mange flere biltyverier i Oslo, men mørketallene for hva vi får med oss på forumet er nok også veldig høye. Så, folk i Grenland legger det ut på bimmers, folk i Oslo gjør ikke det. Og hvilke saker får vi da med oss ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå