Vestlandslefsa Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Har planer om å invistere i et senkesett til Bmwen min Er en e34.. Lurer på hvor mye jeg kan senke og få det godkjendt med biltilsynet? Er vell noen klosser man må kunne kjøre over som er 11cm har jeg hørt, stemmer dette? Og kan man f.eks sette på 60/40 fjører eller noe sånn uten å bytte dempere?
bmwmann24 Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 du kan sette på 60/40 utn å bytte dempere. vet at en kompis hadde 90mm senk på sin e36. vet ikke om du kan d på e34.
hagenisse Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Ja, du må kunne kjøre over noen klosser på ca 11cm. Ikke noe i veien for å sette på 60/40 senk på orginale dempere, men resultatet blir elendig, og vil ta livet av demperne fort i tillegg.
ehrnst Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 bytt dempere og. de er sikkert gamle uansett. som nissen sier, du må kunne kjøre over en hindring som er 11cm høy og 80 cm bred eller noe slikt
Glenno Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Målene er kansje fordi disse betong hindringene istedfor fartsdumper. Er vel stort sett busser.. som passerer over disse.
Lapin Kulta Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Låner tråden litt! Hvordan er det å ha senkefjærer på org. dempere?
hagenisse Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Det kommer ann på hva du forventer. Det fungerer utvilsomt mye bedre med dempere tilpasset kortere fjærer, men det er ikke like viktig for alle og resultatet varierer litt med hva man velger av fjærer. Husk at BMW bytter dempere selv ved bare 15mm senking.. Personlig synes jeg det ikke fungerer, men jeg er litt nazi på dempere..
S.Hafsmo Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 jeg har godkjent 60/30 på min E34, men de sa ingenting om noe hindring. og bilen ble godkjent etter at "kravene" om denne hindringen kom.
Vestlandslefsa Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 Takker for svar folkens! Men har sett litt på senkesett og trur ikke jeg har sett noe lavere enn 60/40.. Noen plasser der de har lavere? Og hvilket sett vill dere anbefale, som er så billig som mulig?
S.Hafsmo Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 schmiedmann.no har en del høyder å velge mellom. om de har lavere enn 60/40 husker jeg ikke. ellers ligger det et brukt sett FK Coilovers til salgs på "Deler selges". da kan du jo senke så mye du vil.
Olelink Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Hvis du skal lavere enn 60/40 er det vel stort sett bare justerbare å finne. Og ja, forskjellen mellom orginale dempere med senkefjærer kontra dempere tilpasset senking er enorm. Spesielt om du går for kvalitetsdempere.
Vestlandslefsa Skrevet April 17, 2010 Forfatter Skrevet April 17, 2010 Kjøper nokk et senkesett med dempere når jeg skal senke den Men kan jeg senke den så mye som 70/40 og få det godkjendt? Har hørt at de klossene som var på 11cm, har blitt nå blitt 7cm. Stemmer det?
Mikael-B Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Nei, fortsatt 11cm. Du skal ha en kloss under høyre framhjul og en under venstre. Så skal du legge full sving, og dekkene skal ikke subbe oppi. Ved godkjenning av ny høyde skal også bunn av reflektor på hovedlykter ligge 50cm over bakken, og bunn av spredere/tåkelykter være 25cm over bakken. Det er reglene.
Vestlandslefsa Skrevet April 18, 2010 Forfatter Skrevet April 18, 2010 Nei, fortsatt 11cm. Du skal ha en kloss under høyre framhjul og en under venstre. Så skal du legge full sving, og dekkene skal ikke subbe oppi.Ved godkjenning av ny høyde skal også bunn av reflektor på hovedlykter ligge 50cm over bakken, og bunn av spredere/tåkelykter være 25cm over bakken. Det er reglene. Ok Noen som hvet om det går og senke 70-40 og få det godkjendt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå