Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :D kjøpte akkurat meg en e36 320 (m50) 1994 mod, å sliter med at jeg kun får bilen til å gå på 5 sylindere:( har funnet ut at det er 6`er stempelet som ikke får tenning da (gammle coilen hadde sprukket å delevis smeltet). har byttet coil, plugger men ingenting skjer der. har å målt at det kommer strøm inn på coilen. så tok ut hjerna å titta litt, å så det hadde vært litt fuktig der :( for det hadde "irra" mellom 3 lodde punkt. å noe sier meg at det er ikke helt bra:/ så jeg hørte litt rundt å da jeg var innom ett verksted sa han at det sikkert var at coilen ikke fikk signal fra hjerna om åpne seg, å at jeg bare kunne kappe signal kabelen til sylinder nummer 1 å spleise sammen med den til nummer 6. for coil 1 og 6 tente vist på samme tid.

så spørsmålet mitt er jo egentlig om det er noen som har noen erfaring med dette? å om det er en grei løsning på mitt kjedelige problem?

HJELP!

Skrevet

Brennfin løsning på problemet. Bare dumt om du har lyst til å bytte styreenhet en annen gang. Personlig ville jeg byttet styreenheten isteden. Får brukte fra Koed.no . Bare husk at du må da kjøpe styreenhet for enkel vanos. For det har du nok siden det er en 94 modell.

Skrevet

tror egentlig ikke at det at den gikk på 5 hadde noe med at topppakningen hadde gått. for det var ikke gnist på 6 er kabelen uansett hva vi gjorde, å han burde vel kunne gi fra seg gnist selv om topppakningen har kvelda. eller tar jeg feil?

Skrevet

sånn! nå har jeg fått byttet hjerne så nå fungerer alt som det skal:D

det var ikke topp pakningen som hadde gått heller. virka bare som om kjøle systemet trengte å lufte seg litt. fungerer nå i hvertfall:)

Skrevet
sånn! nå har jeg fått byttet hjerne så nå fungerer alt som det skal:D

det var ikke topp pakningen som hadde gått heller. virka bare som om kjøle systemet trengte å lufte seg litt. fungerer nå i hvertfall:)

:applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...