Aladdin80 Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Heisann! Lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med ett problem jeg har på min 1997mod Bmw 520i Touring e39. Det som skjer er at bilen plutselig uten noe forvarsel bare stopper, den begynner ikke å jukse. Den bare bråstopper, noen ganger kan jeg starte den med engang igjen, mens andre ganger må jeg vente 5-10minutter. Heldigvis har ikke dette skjedd under vanlig kjøring, men når jeg stopper og lar bilen stå på tomgang skjer det. Hender også at når jeg har kjørt til byen, motoren har fått sin arb.temperatur og slår av bilen for å inn å handle og kommer ut igjen etter 5min så kan jeg stå lenge å dra rundt på starteren uten at den tenner. Håper noen kan hjelpe meg der ute, takker for alle svar:)
kimsta Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Heisann!Lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med ett problem jeg har på min 1997mod Bmw 520i Touring e39. Det som skjer er at bilen plutselig uten noe forvarsel bare stopper, den begynner ikke å jukse. Den bare bråstopper, noen ganger kan jeg starte den med engang igjen, mens andre ganger må jeg vente 5-10minutter. Heldigvis har ikke dette skjedd under vanlig kjøring, men når jeg stopper og lar bilen stå på tomgang skjer det. Hender også at når jeg har kjørt til byen, motoren har fått sin arb.temperatur og slår av bilen for å inn å handle og kommer ut igjen etter 5min så kan jeg stå lenge å dra rundt på starteren uten at den tenner. Håper noen kan hjelpe meg der ute, takker for alle svar:) Lyser det noen lampe i dashen?
Aladdin80 Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Ikke noe lamper som lyser, men alle lampene som tenner når du skrur på tenninga begynner jo å lyse da......fordi nøkkelen står jo fortsatt der de skal tenne når du skrur på tenninga!! Virker nesten som om noen sitter i baksete og vrir av tenninga, veeldi merkelig!
-Vegard- Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 kamerat hadde samme problemet, hos han var det kamakselsensoren. Kan ta diagnose for deg hvis du trenger.
Aladdin80 Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Vegard: Har hørt at både veiv og kamakselføler kan skape disse problemene, men vil dette la seg lese av på en diagnose så lenge problemet ikke er der? Hvor holder du til i Skien? en325ic: Bilen har rullet 260450km............
Fliid Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Styreenheten lagrer feil i minne. Så en tidligere feil vises i styreenhet ved diagnose
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 En permanent feil vil bli lagret i feilminne til minnet blir avlest og forsøkt slettet. En periodisk feil vil bli lagret i feilminne,men har du x antall(som regel mellom 20-50 avhengig av type) sammenhengende kaldstart og medfølgende varmkjøringer uten at feilen kommer tilbake vil feilen bli slettet fra minnet.
tomerikk Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Jeg hadde det problemet tidligere i vinter på min, men den stoppet også under kjøring. Gikk prikkfritt i 3-4 minutter før den døde helt, etter å ha hvilt like lenge startet den som vanlig igjen og slik fortsatte syklusene. Tok diagnose som viste defekt kamsensor men ingen feil på veivsensor, men om jeg kjørte til den stoppet viste det feil på begge. Feilen på veivsensoren forsvant når den hadde hvilt til jeg kunne starte igjen, den lagret seg ikke. Jeg byttet begge og problemet forsvant, Veivsensoren min var under ett år gammel men det virker som den ble overbelastet og kuttet ut når den ikke hadde kamsensor i drift. Jeg anbefaler å bytte begge.
-Vegard- Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Vegard: Har hørt at både veiv og kamakselføler kan skape disse problemene, men vil dette la seg lese av på en diagnose så lenge problemet ikke er der?Hvor holder du til i Skien? en325ic: Bilen har rullet 260450km............ om dette er problemet vil det dukke opp på en eventuell diagnose ja. Holder til på gulset
pedro Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Noen her inne skrev i en tråd at det er tre muligheter her som er mer vanlig enn andre. Kamsensor, Veivsensor og "Sluttstykket" bak på tenningslåsen. Min 530 er akkurat begynnt å oppføre seg slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå