Gå til innhold

E 30 med supra 2jz gte motor! MANGE NYE BILDER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, er ikkje så go med data, så ting går litt uten olje hær.

Har en e30 som jeg har gnudd en supra motor oppi, har ikkje stressa brukt ca et år. Det som gjennstår er å feste tannstng pga bunnpanne er i bakkant, og få fyr på motor. Har sett det er en til på denne sia som har gjort det samme!

kommer flere bilder.

Bilen er en 89 mod oppbrinelig 318is.

Orginal supra twinturbo motor, har sveist 3" eksos og intercooler rør, er usikker på om det blir datasprut eller det orginale ledningsnette er ikkje så god på sånn, noen som har peiling? Satser på ca 400hk i motor til å begynne med. Girkassa er 6 trins fra supraen, mellom aksell har jeg dreid en hylse å brukt land cruiser120 kryss, m3 e30 diff, mye tåler de egentlig? Kåsport 330mm bremser front, vanlige skiver bak og kåsport coiloverkit dempere F+B. volvo 240 radiator, sveist om bremsekraftforsterker å hovedsylynder, står rett bak v-lykt.

pz5ng565c6t6r8hfqxjf.jpg

utmrlwmg4yjbq38lp7ox.jpg

vi532dlooyumrc46gfbn.jpg

zsg0zrnr6z0wr0w5nysg.jpg

wcelg2j7yzzme8fhw7gv.jpg

yklpm9sipo2mukdjsdjx.jpg

xeaa0nprsgf2v2krfzxi.jpg

o9ysn6sref9qlqw1bd8e.jpg

ydbzdi2snrj2muyokkxz.jpg

19j840uog3tne9iz1kzy.jpg

gyu05po1zg15iy0qa124.jpg

j98vhih5cm85ulqbp4er.jpg

vxr52rt5h7qijqtdzbc5.jpg

b5xmbeli7mtpby06g00a.jpg

nnqb2y9jjo5jgoc0ccxu.jpg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Pøs på med bilder. Litt Info om motor og bil kansje?

Skrevet

Dette blir nok rått. Var motoren enkel å tilpasse?

Oppfatter du den som mer kompakt enn f.eks S50 motorene til BMW? Aldri sammenliknet de jeg, men syns supramotoren er kortere (?).

Det gikk jo en annen i Norge for to år tilbake, en mørk blå E30 M3 med 600hk-ish. Fet lyd fra de motorene, det skal være sikkert. Ufattelig at Toyota ikke bygde videre på denne sinnsyke motoren.

Skrevet

ja jeg kan se bildene !!! :)

Tøft at du bruker den originale sekstrinns kassa som tilhører 2jz gte motoren!! Alle andre som setter 2jz nedi noe kjører jo budsjett og sparer penger ved å kjøpe billig 5 trinns drittgirkasse fra supra mk3 osv, så jeg må virkelig si jeg har sansen for hele drivverket ditt!

Morsomt at du har "riktig" girkasse også.

Spesiell løsning på bremsen din. Har du vurdert pedalboks, altså type wilwood/tilton pedal boks hvor alt sitter nede ved pedalene?

Ellers et kjempefint prosjekt!

EDIT: jeg må også gi ros for lyden i 1jz og 2jz motorene, de er noe helt annet å høre på enn bmw sekserene. Er så fet lyd i 2jz!

Skrevet
Artig prosjekt!

Blir dette rein banebil, eller blir det skilter på? :)

Får da ikke dette godkjent :D haha

Haha, kan jo være skilter på nå da vettu ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...