Gå til innhold

Merklige symtomer M50b20

dagerik
 Share

Anbefalte innlegg

Har letet gjennom, og vør innom emner tilbake til 2005/2006 å letet etter svar på dette.. Men finner ingenting med disse symtomene..

Først og fremst:

1:jaging på tomgang(mellom 300-400 til 1500 rpm). Dette er ikke konstant, men skjer innimellom, og kan gi seg av seg selv.

2: Samtidig fann jeg ut her en dag at på en ca 3 mil strekning hadde jeg første runde ca et snittforbruk på 1,1 liter(som muligens allerede er høgt?), å dagen etterpå når motoren jaget på turtall før start(uten å resette OBC) gikk forbruket fra 1,21 til 1,35. Dette ved NØYAKTIG samme kjøring...

3: Innimellom blir motoren VANVITTIG lat(kommer til å få 1000 svar om LMM pga dette). MEn det er kun pga jaginga på tomgangen, så om jeg tar av når turtallet er på 3-400 rpm, så kvelest bilen etter et par meters kjøring, uansett hvor mye jeg gasser..

Håper på fornuftige svar, å om jeg har oversett et passende emne til alle disse tingene, gjerne post dem her! :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min forrige bil. Sjekket coil'ene, og byttet ut en eller to av dem tror jeg det var. Etter det gikk motoren ok. Er også lurt å sjekke tennplugghylsene samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem på min bil, ujevn tomgang, lugging og kunne kveles ved tomgang. Det viste seg til å være oljelekkasje ved tennplugghullene som resulterte i at spenningen ikke nådde tennpluggen. Skiftet tennplugger og toppdekselpakning så forsvant problemet for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp-pakning, plugger, og/eller tomgangsregulator.

Lambdasonden forårsaker ikke at motoren kveles på tomgang... (?)

Jeg hadde presis samme problemet. Skifta bare plugger, før jeg ga meg faen og skifta hele motoren. Topp-pakning vil jeg påstå er lurt å prioritere.

Tomgangsregulatoren kan du rengjøre med en god mengde startgass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette VET jeg kommer av lamda føler... til slutt vil den ikke ta gass i det hele tatt borsett fra med full gass og null gass....dør på mellomregister...

Tja, tjo... Slik du beskriver oppførte min motor seg, til og med en diagnose leste feil ved lamdaføler... Men, det var ikke noe galt med lamdaføler. Det var en coil som var gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med 6 nye plugger, men når jeg var ferdig med 5, å opna siste, var det totalt feil plugg! Så jeg tenkte, jaja, kjøper ny i morgen å fikser det da... Å nå, 3 uker senere, har jeg fremdeles ikke gjort det.. (A)

LMM koblet jeg fra når motoren gikk slik, uten at noe vart endret, da er vel den utelukket..?

Driver å leter etter delenr på tomgangsreg og lambda nå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...