kelvin Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Hei, Opplevde motorstopp i går når jeg skulle hjem fra jobb. Kjørte fra parkeringsplassen fra jobben, som er ca 10 celsius grader. Hadde halv tank med bensin igjen. Da jeg nesten kom hjem, stoppet motoren. Avstand fra jobb til hjem er ca 5.4 KM. Dette er den andre gangen det skjer. Ute temperaturen var ca minus 4-6 grader, tror jeg. Slo på motoren igjen og prøvde å kjøre hjem, men etter ca 30 meter, stoppet den igjen. Klarte til slutt å komme meg hjem. Men hva kan årsaken være? Naboen nevnte kondens i bensintanken. Så jeg skal kjøpe kondensfjerner når jeg slutter på jobben i dag. BMW E46 2000 318i. mvh K.
Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Få tatt en diagnosetest på bilen på verksted. Kan være veldig mye forskjellig. Kamsensor, veivsensor, bensinpumpe osv... Stopper den bare tvert eller fusker den før stopp?
kelvin Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 ja. må ta en slik test på verksted en dag. den stopper bare opp uten noe form for varsel.
kelvin Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Skrevet Februar 24, 2010 hva er LMM? bilen har fungert i 2 dager nå, uten motorstopp under kjøring. Har ikke tatt den til verksted enda. Men da jeg skulle slå på blinklys, viser det ingenting på displayet. Testet nødlys, fjernlys, både høyre og vestre-blinklys. De virker, men gir bare ingen indikasjoner på displayet. Gir heller ikke klikk lyder, som man normalt hører når man blinker vestre/høyre. Kjørte normal. Eneste var at jeg hadde plugget inn batteritester (fra biltema) i sigaretthullet. Noen som vet hva det kan være?
kelvin Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 dette skjer også etter at moter'en er slått av og på. er det noe med elektronikken? stopper motor'en tilfeldig hvis den mister strøm eller noe? kan liksom elektronikken være årsaken til tilfeldig motorstopp?
thoslags Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Hmm. Har ikkje so mykje peiling, men kan jo vere dårlig batteri eller dårlig kontakt til batteriet.
Kai-P. Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Kan være den elektriske delen bakpå tenningslåsen.
PingleBimmer Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Sånn var min E46 i sommer og. Var veivsensoren
kelvin Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 ok. . takk for svar. skal ta den til verksted i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå