Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

såpass, da dropper jeg de :P hehe

heller spandere på bilen ordentlige klosser :P

men å lenge kan man ca kjøre fra det begynner å lyse til det begynner å slite på skiva? :P

er bare må må skaffet klosser først :)

Skrevet

mange klosser piper uansett prisklasse. må skrapes litt så blir de fine:) Føler i kloss? hvordan bil har d? alle følerne vi solgte var ledninger som gikk inn i caliper/kloss hvertfall. du napper den bare ut å erstater med ny, hvertfall de jeg har skifta.

Skrevet

skraper det når du bremser? isåfall bør du bytte tvert. Men, kan jo hende at det bare er følern som er ødelagt. sjekk i calipern om det er mye klosser igjen.

• 2 weeks later...
Skrevet

byttet bremseklosser, skive og slitasjegiver foran i går men lampa er der ennå :/

kan det være tilfeldig at bakbremsene også er utslitt akkuratt samtidig . for forbremsene var slitt ganske gått ja :P

Skrevet

Prøvd å ha på tenning i pos. 2 i et par minutter og se om lampa slukker?

Selvfølgelig mulig at du har utslitte bakbremser også. Ikke vært på service på en stund eller? :wink:

Skrevet
Prøvd å ha på tenning i pos. 2 i et par minutter og se om lampa slukker?

Selvfølgelig mulig at du har utslitte bakbremser også. Ikke vært på service på en stund eller? :wink:

takker :D

det funket :P

• 2 weeks later...
Skrevet

popoval nevnte noe om EU-kontroll og problemer her med varselslyset for klosser.

Seriøst??

Hvorfor skulle det bety noe som helst for godkjenningen om den lyser så lenge det er nye klosser på bilen?

Bare lurer siden jeg har nettopp byttet klosser og sensorer forran og bak, men av en eller annen grunn lyser fremdeles varsleren og den nekter slukke.

Ikke helt funnet ut hvorfor den lyser :(

Har ikke lyst til å klippe i stykker sensorene bare for å prøve kortslutte dem. Vil det forresten slutte lyse om en tar dem helt bort? Har ikke de gamle lenger så kan ikke gjøre noe ut av dem heller.

Skrevet

Betyr ingenting at lampa lyser så lenge det er nok belegg :wink:

Prøvd å ha tenninga i pos 2 i 1-2 min? (til lampa slukker)

Vil selvfølgelig fortsatt lyse om du tar de bort

Gå over alle koblinger og se om de sitter skikkelig i. Har også vært borti å måttet bytte slitajefølere til en annen produsent, men det er sjeldent :wink:

Skrevet

Alt har sin forklaring!

Helt utrolig egentlig: verkstedet som skulle ha byttet sliteindikatoren forran, og til og med tok BETALT FOR DELEN, har bare klippet av ledningen! :evil:

Fant ut av det i går da jeg gikk over småtteri før EU-kontroll i dag hos NAF, som bilen forøvrig gikk glatt gjennom med null-er på alt :applause:

Innlysende forklaring egentlig, men tok det jo for gitt at dette hadde blitt gjort!

Var i forbindelse med bytte av demper og fjærer forran, at jeg ba dem bytte klosser og den indikatoren mens de likevel hadde alt nede.

Ser det jo nok en gang at selvgjort er velgjort :) Hadde bare ikke særlig lyst eller tid til å klore med de fremre demperene/fjærene uten årnkli verktøy.

Brukte en gammel sliteindikator forran som jeg hadde byttet bak under tvil for dagens EU-kontroll. Vet det ikke hadde noe å si, men ville ikke gi dem noen grunn til å furte over varselslys :D

Skrevet

Godt du fikk orden på det. Nok en gang slett arbeid fra verksted! Helt utrolig. :) Feil på eu i forhold til klosser er kun hvis de er HELT tomme og ikke belegg igjen :) Altså.. når det skraper. Lyset har ikke noe å si, men mange tullinger som tar kontroller og skriver feil i hytt og pine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...