Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Automaten hopper ut av 5.gir under belastning uansett om jeg har den i drive eller tiptronic. Skal ingenting til før det skjer. Hopper ut første gangen og går i nød andre gangen. Driver også noen ganger å girer opp fra 4. til 5. ved aks under belastning. Får den ikke ut av 5. før etter 10 sek. og kassa går gjerne i nød da også... Fungerer veldig bra i de andre girene. Girer mykt. Er det mulig å gjøre noe med dette? Resette verdier e.l? Har kjørt med motor"feil" (lampe lyser, men fungerer normalt) i lengre tid noe som vistnok ikke er bra for kassa... Fikk opp feil på ABS-sensor før med har ikke fått det opp i det siste så regner med de er greie. Skal skifte kasse etterhvert pga dårlig revers, men hadde vært greit å få den til å fungerte noenlunde normalt frem til da... Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Når du sier at du "Fikk opp feil på ABS-sensor før", mener du at du fikk opp lampa eller at du fikk feil på diagnose? Hos meg oppførte kassa seg rart, men ingen lys i ABS-lampa. Likevel lå det en feil på venstre sensor foran, og når jeg bytta den var alt fint... Så hvis du ikke har tatt en diagnose så burde du begynne med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 Fikk venstre foran opp på diagnose før. Ingen lampe. Burde kanskje bare bytta den... Tatt diagnose mange ganger da jeg jobber på verksted. Kan legge ut kodene her i morgen hvis det hjelper noe På gear fikk jeg opp "symptom gear check 5" eller noe sånn så tydeligvis noe galt med 5.giret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Ja, er jo verken veldig dyrt eller no særlig jobb å bytte så det er jo egentlig ikke så mye å tenke på. Men siden du har/har hatt feilkode på kassa også så ser det jo litt dårlig ut. Nesten bra at du allerede har funnet ut at du må ha ny kasse:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 Litt vanskelig å si om feilkodene kommer pga feil på kasse eller om den legger de da den går i nødmodus pga noe annet, men ja jeg ser kassa som tapt Bare litt småirriterende å ligge i 3500rpm på motorveien i 4. gir... 206000km uten oljeskift, flere av de i hender på ungdom og med kompressor gjør jo sitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Hehe, kjenner til problemet! 4.gir fra Oslo til Porsgrunn på E18 er ikke veldig festlig:P Hvis kassa har overlevd 206000km+ungdom+kompressor så har den vel strengt tatt gjort jobben sin ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2010 Fikk opp dette på giret: 49 symptom gear check 54 gear monitor 4 (mener jeg har fått opp 5 der før...) Får også opp 8 feilkoder på motor, men det er mye av det samme. Går helt normalt, men kan være litt uggen når den er kald... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2010 Resatte vedier i dag. Hjalp ingenting. (regna med det) Har igrunn blitt gradvis værre siden jeg fikk bilen. Gasar tils det rasar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå