Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tusen takk for svar! På tide at noen svarte :)

Men det var 9,5" felg? På 8,5" felg så blir jo dekket høyere.. Hmm.. Du hadde også lavere profil :s Veldig usikker, men har jo lyst på litt bredde bak! :) ET43? Da sitter vel felgen lenger inn enn på ET38?

Du kommer jo ikke til å ha strek me di dekka der . Vil tro den skal subbe.

Sett på mindre dekk så skal de gå fint. for 40mm senk er jo i grunn en del på e36.

Da har jeg mest sannsynlig handla meg 325 motor og kasse som skal ned i bilen.

Har et par spørsmål:

- Er bremser like? Mtp på godkjenning osv.

- Motorfester er vel like? M50 motorer begge 2.

- Bør differensial byttes? Også bakaksel etc? Er disse grovere på 325?

Er det noe annet jeg burde tenke på når jeg bygger om fra 320 -> 325 så si ifra!

Bremsene er like ja.

Motorfester skal være like også

Det er større diff på 325 med lavere utveksling, men du kan bruke din også bare at du må gire litt oftere.

Hvis du skal bytte til 325 diff også må du bytte den bakerste delen av mellomakslingen + drivaksler.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Aight, takker for svar! :)

Hvordan burde jeg gå fram for å få dette godkjent? Trengs det å byttes no annet enn motor og girkasse? Sånn mtp godkjenning?

Skrevet

Et spørsmål til. Trenger jeg å bytte motorledningsnett? Eller kan jeg bruke det fra 320en? Antar at det er likt, men hjerne etc er kanskje forskjellig? :)

Skrevet
Et spørsmål til. Trenger jeg å bytte motorledningsnett? Eller kan jeg bruke det fra 320en? Antar at det er likt, men hjerne etc er kanskje forskjellig? :)

det er likt ja..

Skrevet

Helt likt? Jeg trenger altså ikke å bytte hjerne heller?

Hva med ledningsnettet til automat kassa? Må det kobles forbi?

Skrevet
Helt likt? Jeg trenger altså ikke å bytte hjerne heller?

Hva med ledningsnettet til automat kassa? Må det kobles forbi?

Har du automat ja, de såg jeg ikke. Du må bytte hjerne ja, eller den vil gå med 320 hjerne også men ikke optimalt.

Ledningsnettet er en egen "kurs" i motornettet, altså det har et eget stikk til automat hjenen, så jeg TROR du kan bruke det.

Du har en 9x mod 320 automat, så skal du bytte til 9xmod 235 manuel?

Skrevet

Hjerne må byttes ja.. Så når jeg bytter hjerne så trenger jeg ikke å koble meg forbi P/N sperre?

94 mod 320 automat som skal byttes til 9xmod 325 manuell ja.

Skrevet
Hjerne må byttes ja.. Så når jeg bytter hjerne så trenger jeg ikke å koble meg forbi P/N sperre?

94 mod 320 automat som skal byttes til 9xmod 325 manuell ja.

dvs du har esw? prøv å finn deg en 90-93mod 325 da

Skrevet

esw? Er det kodinga liksom? Aaaaner ikke om jeg har det.. Tror 325 er det.. :)

Men trenger jeg ikke å koble meg forbi P/N sperre?

Skrevet

startsperre så evt må kodes ja... Kommer ikke an på om det er 320 eller 325, de kommer an på årsmodel.

Vis jeg skulle gjort den opperasjonen hadde jeg fått tak i en 91-92mod M50B25 med ledningsnett, tatt ut 2literen me kasse å lednings nett,så satt 2.5 en i komplett. Da er det tut å kjør (uten om pedalene å div)

Skrevet

Det jeg mente var at jeg trodde 325n var 90-93.

Hvilken årsmodell er skillet på? Mtp om jeg må bytte ledningsnett og?

Motoren er ihvertfall en m50b25. Problemet er at ledningsnettet på den ikke er komplett, og håpet derfor på å bruke ledningsnettet fra min :)

Skrevet

tror det er 94, men kanskje 93. hva som mangler da? Tru det skal gå og bruke ditt som sakt, da vil automat nettet henge å slenge. Men på ditt ledningsnett har du et stikk til styring av vanos, så da blir de et extra stikk vis du bruker de nettet på m50.

Skrevet

Min er lagd sent i 93, men er registrert som 94 mod.

Husker ikke i hue hva som mangler, men var noen ledninger som var klipt av er jeg redd for.

Har koblingsskjema for å koble forbi automatkassa, og om det blir et ekstra stikk til vanos så gjør vel ikke det no? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...