Just-turbodiesel Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Jeg føler med dere, samme regla stort sett over hele landet om dagen Enkelte forstår jeg meg bare ikke på...er det noe galt med byfolk som velger inn AP og SV? (No offence). Mexos: Jeg ser på det slik at vi billister sponser masse til resten av samfunet, mer enn noen annen gruppe i samfunnet, og når man atpåtil blir nedtrykt slik avgift oppå igjen, da er begeret fullt. Det kan bygges majestetiske veier for de summene vi pøser inn hvert år, uten noe bomring! ikke overraskende at det er oddis som er den med de kloke ordene i denne debatten, hadde bare alle vært like intelligente Jeg vil at rike høyrefolk skal få mer makt! De venstreorienterte skulle ikke hatt stemmerett, de er bare misunnelige på de rike og vil forpeste livene deres! Ja til et enda mer materialistisk samfunn og at den private sektoren blir dominerende!
EirikL Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Mexos, det er ikke snakk om syting og klaging, det er snakk om regelrett løgn! Når den fantastiske ordføreren i Trondheim lyver om dette, lyver hun mest sannsynlig om alt annet også, så lenge det passer hennes behov. Den sosialistiske tankegangen passer ikke med min, men det er irrelevant i denne sammenhengen. Det som er urovekkende, er at slik oppførsel ikke overrasker den gjengse trondhjemmer. At de styrende organer i Trondheim har klart å lulle befolkningen inn i en slik transe, er skremmende. Jeg tror jeg har mange med meg når jeg sier at nordmenn stort sett er alt for tafatt og vi godtar enhver avgift og skatt som blir tredd ned over hodet på oss. Jeg synes det er fenomenalt at noen tar dette initiativet. Kanskje de folkevalgte (jeg grøsser når jeg skriver det) etterhvert vil skjønne at de er satt i jobben for å tjene folket og ikke for å utøve maktarroganse til egen forlystelse.
oddis Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 Vel talt det EirikL. Enkelte ganger lurer jeg faktisk på om et terrorangrep på norsk jord er det som må til for å få nordmenn til å reagere på noe overhodet. Jeg er også spent på om det er nok! Så lenge man har høy nok levestandard, og en majoriteten av innbyggerne er mainstream sankere (Nikkedukker) hjelper det lite. "Våre ledere vet nok best, ja, vi følger dem". Jeg tror mye av byråkratiet er skylden til at Ola og Kari Nordmann har gitt opp politikk, sammen med gj.snittlig høy levestandard, som gjør at mange føler de har mye å tape på oppføre seg ulovlig/sivil ulydighet. Jeg har lovt meg selv at jeg aldri skal inn i politikken av helsemessige årsaker, men nå må jeg si det begynner å blinke et rødt lys om bensinpriser, innvandrertilstrømning og enda mer restriktive reguleringer på fri ferdsel i landet blir økt. Det vi blir utsatt for er snart hva jeg vil kalle en form for terror, psykisk terror. Enkelte ganger har jeg lyst til å gjøre som mine forfedre, og ta båten over Atlanteren og la dette potitlandet gro videre. Om 10 år kanskje jeg gjør nettopp det. Foreløpig er det mest aktuelt å flytte dit jeg får S på skiltet. Jeg hadde gladelig betalt ferjebilletten for enkelte av mine medborgere for å fått de ut herfra, så vi som vil nyte det herlige landet vi har, på den riktige måten, med de riktige justerte menneskene på toppen.
n0stra Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 Enkelte politikere virker å leve etter "alle skal dele med meg". Ellers, endel forsvarer skattenivået i norge med å si at vi ikke har så høy skatt sammenlignet med mange andre. Har noen av dere prøvd å legge til alle avgifter, skatter og andre utgiftsposter som går direkte til staten? Og regne ut hvor mange prosent dette utgjør av lønnen din? Eksempel: 30 prosent skatt på skatteseddel, 25 prosent moms på det meste man kjøper av varer og tjenester, avgift på bensin og diesel, alkohol, toll på import av klær, osv. Jeg tok en kjapp slik etter en tur på restaurant og kino en kveld. Jeg endte opp med at 86 prosent i dette tilfellet. Hvem ville akseptert en skatt på lønn på 86 prosent?! Ingen. Og det er grunnen til at visse partier har laget enkelt, dobbelt og trippelbeskatning oppigjennom årene. Vi lar oss bli lurt.
n0stra Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Skrevet Mars 25, 2010 Idag er dagen, håper noen tar seg tid til å bruke noen minutter på å vise en protest i samlet tropp.
Mexos Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg ser dere virkelig klarte å drite dere skikkelig ut igår.
Just-turbodiesel Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 jeg syns argumentet til mange AP-velgere er god - "jeg har stemt på dem i alle år", lurer på hvor tilbakestående man må være for å ytre seg på den måten, generelt sett så er Ap-velgerne dummere enn de som stemmer blått, skjønner ikke hvorfor dumme folk absolutt må destruere politikken i et land ved å ty til stemmeretten sin
oddis Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg ser dere virkelig klarte å drite dere skikkelig ut igår. Hva skjedde? Just-turbodiesel: Hørte flere ganger i valgdebatten under intervjuer med industriansatte på spørsmål hva de stemte. "Jeg stemmer vel AP, for jeg er jo arbeider" . Da kjenner jeg det blir ubehagelig vanskelig å sitte rolig i stolen. Gud bedre, hører jeg sånn foran meg blir det diskusjon... !
Mexos Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Sitater hentet fra Adressa.no: Adresseavisens reportere ble selv vitner til at rundt ti demonstranter tok seg opp på galleriet og ropte til ordfører Ottervik. Hun responderte med å irettesette demonstrantene. – Vi har hatt barn som tilhørere. De klarte å oppføre seg, men ikke dere, sa Ottervik. Bystyremedlem Erling Moe (V) hadde torsdag kveld følgende sms-kommentar på demonstrasjonen overfor adressa.no: «En pinlig demonstrasjon med et dårlig eksempel for deltakende barn og unge i hvordan demokratiet fungerer. Barnslig, og svekker saken deres. De snudde ryggen til bystyret og ropte til ordføreren.» Maria Eriksrud (34) fra Malvik var en av de om lag 200 som møtte opp og som etter hvert tok seg inn i resepsjonsområdet i rådhuset der folkemassen ble stoppet av vaktmannskap. Vaktmannskap i rådhuset måtte formane demonstranter om å la plakter bli liggende igjen utenfor og at folk forholdt seg i ro, dersom de ønsket å følge bystyret fra galleriet. En håndfull demonstranter valgte å gå opp på galleriet senere på kvelden. Det ble alt annet enn rolig. Alt kan leses her: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 462754.ece I tillegg står det på sidene at folk skal ha kastet stein på rutene og rukket finger, samt annen oppførsel som kan minne kraftig om barneskoletendenser. Det minste man burde gjøre når en ønsker å fremme sin mening i en sak er å oppføre seg saklig og normalt. Men enkelte av de som deltok på denne demonstrasjonen har kanskje ikke nok mellom øra til å klare dette?
SpiderPig Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Er jævli spent på når den nye sluppenbrua kommer jeg.. Den gamle ble jo bygd under krigen Er redd for livet mitt vær gang jeg står i kø å det kommer en trailer i motsatt kjørefelt.. Hele brua gir jo etter.. Igrunn greit for meg at dem setter opp bomstasjoner.. Men da må dem til helvette få rævva i gir å bynne å fikse veier!
EirikL Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Selv om jeg og Mexos ikke er helt enig angående bomringen, så er vi skjønt enig om at måten denne demonstrasjonen ble gjennomført på ikke akkurat vitnet om intelligent fremferd. Hadde de gjennomført en rolig og saklig markering, ville det blitt tatt på alvor. Slik som det er nå, fremstår initiativtakerne og deltagere mer som apekatter. Og det er jævlig synd at det ble så useriøst, for den løgnen Rita Ottervik fronter er forkastelig. Og det er løgnen som plager meg mest, ikke de kronene jeg må betale de få gangene jeg kjører gjennom bomringen.
Mexos Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Selv om jeg og Mexos ikke er helt enig angående bomringen, så er vi skjønt enig om at måten denne demonstrasjonen ble gjennomført på ikke akkurat vitnet om intelligent fremferd. Hadde de gjennomført en rolig og saklig markering, ville det blitt tatt på alvor. Slik som det er nå, fremstår initiativtakerne og deltagere mer som apekatter. Og det er jævlig synd at det ble så useriøst, for den løgnen Rita Ottervik fronter er forkastelig. Og det er løgnen som plager meg mest, ikke de kronene jeg må betale de få gangene jeg kjører gjennom bomringen. Vi er nok ganske enig angående det ja Jeg er også enig med deg i det at det å lure velgerne på denne måten er feil måte å gå frem på. Derimot ser jeg fram til alt det flotte som skal gjøres med veiene fremover Og for å gi prisene et lite perspektiv kan jeg nå fortelle at siden jeg er på vestlandet hos svigers, nærmere bestemt Bømlo, skal jeg idag betale rundt 85 kroner i bom hver vei for å ta en dagstur til Stord. Nå høres satsene i Trondheim kanskje ikke så ille ut likevel?
EirikL Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Og jeg registrerer at grisetrynet har ordnet det slik at hun selv slipper å betale i bomringen som nå er operativ. Det er tydeligvis ikke mye likhet for loven her i byen Hvis hun blir gjenvalgt som ordfører etter dette, må det være noe galt her i byen...
Inline six Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Er det mulig http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1464784.ece
bmwkizn Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Er det mulig http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1464784.ece Skulle akkurat linke til den der jeg også. Sykt at politikkerne skal slippe å betale bommene de setter opp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå