Gå til innhold

E46 .02 Problemer med blåtann hands-free!

Clueless
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg kjøpte bilen var det etterinstallert blåtann handsfree, noe jeg nylig fant ut jeg vil benytte meg av.

I midtkonsollen er det ladestasjon til en Nokia 6310, og jeg har nå endelig fått tak i en Nokia 6310i.

Da jeg for første gang prøvde å sette opp blåtann på telefonen mot bilen, fant jeg ut at bilen krever et passord.

Det passordet står ikke noen plass i bilen, og tidligere eier kunne heller ikke hjelpe meg.

Så spørsmålene er da som følger;

Er hands-free via blåtann det eneste alternativet? Jeg lurer da jeg ser at ladestasjonen inneholder flere kontakter enn de som er nødvendig for kun lading. I tilfellet hvordan?

Jeg snakket med Strandveien Auto(BMW Trondheim) som mente det kunne være mulig å hente ut passordet, men at sjangsene var små.

Derfor lurer jeg på om jeg på noen måte har mulighet til å resette passordet selv?

Håper virkelig noen har erfaring med dette og kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en E46 2003 mod.

Har også en 6310 i midtkonsollen + Bluetooth (orginalt)

Er Bluetooth orginal?

Med min bil fulgte det med en egen bok til telefon, og i denne er det en "bluetooth passkey", denne måtte brukes på hver telefon som er koblet til systemet (totalt max 5stk).

Ser du skriver at nokia 6310 har flere pinner en nødvendig, dette er fordi du kan gå inn på telefonbok via naviskjerm, pluss antennesignal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen informasjon om hf settet i bilen, og ringte derfor BMW verksted for råd. Han kunne ikke se hf settet på utstyrslista fra tyskland, så det må være ettermontert. Men om det er originalt BMW hf sett eller ikke er umulig å se på stående fot. Han søkte derimot opp serienr. på tlf modulen i midtkonsolen, og bekfreftet at dette var en bluetooth modul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...