skaugen Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 En Liten oppdatering: Har fått delene jeg handlet hos http://www.schmiedmann.no/ (i hvertfall noen....) En ting er sikkert. Det er siste gang jeg handler på http://www.schmiedmann.no/. Først og fremst så fikk jeg ikke alle delene jeg skulle ha, Og kvaliteten på de delene jeg fikk var heller ikke noe å skryte av. Hjulbuene på bilde er bolket og det ser ut som en tre åring har lakkert de.... ellers så har jeg begynt å fikse/restaurere traversen bak. Har også kanaler, men har ikke fått tatt bilder av de enda så de kommer på neste oppdatering=)
skaugen Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 for min del så var det alt for mye rust, men har jo sett værre. Den hadde rustet fra innsiden og ut, så den så jo ikke så værst ut, til jeg begynte å demontere... den hadde rustet mest på gulvet foran og i bagasjerommet (alle skjøtepunktene og sveisene var gjennomrustet). og litt i kanalene,forten(pga gammel skade),hjulbuene bak,v. framskjerm, litt ved frontruten, mye ved bagasjerommet/Bakruta(hele bakdelen var mer eller mindre opprustet.) Men den begynner å bli rust fri =)
ehrnst Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 det går framover ja. Byttet du til nye glidelagre ved oljepumpeakslingen? Jeg fikk disse byttet til noen nye selv. var et helvete å få tak på, dessuten var de oversized, og måtte hones.
skaugen Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 det går framover ja.Byttet du til nye glidelagre ved oljepumpeakslingen? Jeg fikk disse byttet til noen nye selv. var et helvete å få tak på, dessuten var de oversized, og måtte hones. Ja,tok de som var på den sprekte blokka, siden de var i ganske god stand. Fant også dele nummeret på glidelagerne så kan hende jeg kjøper noen nye: 11 11 1 264 196 11 11 1 280 863
skaugen Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Skrevet Mai 1, 2010 Har fått sveiset litt mer rust og byttet kanaler. Byttet også boltene som satt på eksos siden på toppen til syrefaste/rustfrie bolter. Har bestilt bakdel og bakender slik som på bildet til pedi.
skaugen Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 Her er en liten oppdatering på hva som har skjedd, er ikke så veldig mye siden jeg har vært på en lang ferie. Ja, når det koster ca 1000 kr for nye deler så er det ikke verdt å stå og sveise rust. Fant ut at jeg plutselig fikk lyst til å lage et innsug (har enda igjen å sveise den innerste delen, men den er på ferdig opp skisset og da tar det nok ikke for lang tid å få den ferdig.) Ga den et lakk strøk sammtidig som jeg lakkerte en båt, så nå har jeg havbris farget innsug =D et strøk med matt bengalakk Har også klargjort div. understells deler for lakk Har våtslipt alle flatene med undtak av den øverste for den skal senere planslipes, ellers så blir den gjort klar for sandblåsing så lakk, før den skal planslipes og hones. Har også så vidt begynt å se på hvordan skjermene, frontfanger og resten av body kitet skal bli (Prøver å få det så likt som mulig som den lichtenstein bmwen) beklager for dårlige bilder (mobiltlf.)
speedtouch Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Flott prosjekt! Ser ut som om denne e21 en har havnet i gode hender ! Jeg er egentlig litt originalpolizei, men når du fikser opp en bil som er såpass nedsleppt så kan man jo ikke "klage" på stylingkitt kjekkt og se litt sveisearbeid også, savner egentlig det på dette forumet. Når du sveiser inn såpass mange nye karosserideler, hvordan gjør du når du skal rustbeskytte?
skaugen Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Flott prosjekt! Ser ut som om denne e21 en har havnet i gode hender ! Jeg er egentlig litt originalpolizei, men når du fikser opp en bil som er såpass nedsleppt så kan man jo ikke "klage" på stylingkitt kjekkt og se litt sveisearbeid også, savner egentlig det på dette forumet. Når du sveiser inn såpass mange nye karosserideler, hvordan gjør du når du skal rustbeskytte? Under bilen så pensler jeg på med metall primer på alt av bart metall også pensler jeg på et strøk med matt bengalakk før jeg tillslutt sprøyter på et par lag for å få lakk over alt. Dropper tectyl i skjermene siden jeg hovedsakelig har tenkt å bruke bilen på bane. skal også sprøyte i ny tectyl (slik olje for å hindre rust der man ikke får lakkert) i kanaler og alle andre plasser hvor jeg ikke får lakkert. ellers så primer jeg alle flater før jeg har på sparkel også har jeg på et nytt lag med primer før jeg så lakkerer bilen i den fargen den skal få.
Schrick Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Ser bra ute dette her Christian, må nesten komme en dag å se på greiene
skaugen Skrevet August 16, 2010 Forfatter Skrevet August 16, 2010 Ser bra ute dette her Christian, må nesten komme en dag å se på greiene Du får bare komme ta med den girkassa og, så ligger det noen lapper og venter på den, hvis du har den enda da.
skaugen Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Har desverre måtte sette dette prosjektet på vent, da jeg som student rett og slett har for dårlig økonomi til å gjøre det gjennomført nok. Så har nå bestemt meg for å "kaste den i sammen" og heller bygge den om eller kjøpe en ny e21 når pengene strekker til. så har bestemt meg for å bygge en e21/325 driftebil. MEN SKAL GJENNOMFØRE DETTE BYGGET NÅR JEG FÅR RÅD, da jeg har valgt å bruke de pengene jeg har på 325ix'en. prøvde å jobbe mer for å få råd til dette, men endte rett og slett med at jeg ble utbrent men for det om det ikke blir gr.5 e21 akkurat nå, så fortsetter jeg tråden med slik denne bilen blir, men blir ikke noe strøkent da det blir en driftebil som skal brukes. håper jeg ikke har skuffet dere for mye BILDER KOMMER.
bustadmo Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Kan nok bli tøft å studere og skulle jobbo og skru bil vedsidenav ja. Men da får du en utdannelse så du gan gjennomføre gr.5 prosjektet ned til minste detalj Blir kult med e21 driftebil også, ikke mange som har det. Stå på!
Hakuna Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Ja, Christian! Nå fårru få ferdig E30'en, så du får lagd saker av E21'en! haha Selv om E21'en er litt tøff sånn den står nå og.. blir artig å få prøvd den skikkelig en dag Går da greit nok med den motoren som sitter i heheh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå